De siste ukene har vært uvanlig kalde. Det har gjort at NAF har rykket ut til rekordmange medlemmer med flatt batteri. Startbatterier tåler nemlig dårlig kulde. Så langt i år har NAF rykket ut til nesten dobbelt så mange med flatt batteri som i fjor.

En av disse er pensjonisten Sven Arild Andersen fra Oslo. Han tok kontakt med NAF etter å ha fått hjelp for å skryte av den vennlige bilbergeren som hjalp ham ut av knipa. Den blide Oslo-mannen kan rett og slett ikke få rost NAF nok!

– Når du sitter i saksa, er du glad når du er ute av den. Jeg synes det er viktig at folk roses når de gjør en god jobb, smiler Sven Arild.

– Dette er et utmerket eksempel på hvor effektivt NAF er. Han Espen som hjalp meg var så blid og hyggelig. Det føltes som om jeg var med i en reklamefilm!

Les også: våre tips for å unngå flatt batteri

Effektivt og oversiktlig

– Vi bor i indre by og har en garasjeplass i en kjeller. Jeg kjører ikke så mye i disse tider, og da jeg prøvde å starte bilen, virket ikke batteriet, forteller pensjonisten.

Med bilen parkert dypt under Oslo-gatene i et trangt parkeringshus med mye svinger, fryktet han at det kunne bli en komplisert berging om Hondaen måtte taues ut. Det slapp han heldigvis.

– Ja, jeg er var redd jeg måtte taues ut av garasjen. Så ringte jeg NAF, og traff en veldig hyggelig fyr på telefonen, som sa de hadde en berger på vei. Så fikk jeg en SMS med et kart som viste hvor bergeren var til enhver tid. Så da han nærmet seg, gikk jeg ut og møtte ham utenfor garasjen. Det hele var meget effektivt og oversiktlig, smiler Sven Arild.

COLOURBOX36925832.jpg

OVER ALLE FORVENTNINGER: – Det hele viste både hvor effektivt, men også hvor profesjonell bilbergingen var. At jeg kunne følge bergeren hele veien, var helt klart over alle forventninger, forteller Sven Arild Andersen, som fikk hjelp med startbatteriet.

Gode råd er gratis

– Bergeren Espen fikk start på bilen med en gang. Han rådet meg til å kjøre i minst en time. Så han anbefalte å kjøre et sted med en hyggelig bok og ta en kopp kaffe ved en bensinstasjon med motoren i gang, sier Sven Arild.

Som sagt, så gjort!

– Jeg gjorde som han foreslo, og kjøpte meg en kaffe, bolle og VG, og satt der en time. Da jeg ikke fikk start på bilen, fryktet jeg at det kunne bli dyrt. Men den eneste utgiften, ble prisen på bolle, kaffe og avis, smiler Sven Arild.

Reddet for 3. gang

Dette er 3. gang han benytter seg av NAF Veihjelp, og Sven Arild er ikke i tvil om at han vil anbefale alle på det varmeste et NAF-medlemskap med veihjelp.

– Jeg har vært medlem i mange år, og hatt to problemer før. Jeg punkterte i Sverige en gang, og en annen gang jeg var der, hadde jeg fylt diesel på en bensintank. Da var hjelpen også like effektiv – takket være NAF. Det har vært veldig bra. Jeg kan trygt anbefale alle å melde seg inn, og har allerede fortalt andre som ikke er medlemmer at det burde de bli!

Les også: 10 vintertips for bilen din

Din sak er vår sak!

Vi kjemper for at du skal kunne reise enklere, rimeligere og tryggere.

Få mer informasjon