For Jan Asbjørn Zachariassen har NAF-medlemskapet vist seg å være verdt sin vekt i gull! Det fikk han erfare første gang i 2011, da han kjørte campingvognen sin hjem fra Sunnmøre, og et av dekkene punkterte rett ved Førde.

Takk og lov var han medlem av NAF.

– Jeg ringte 08505, og ikke lenge etter var bilbergerne der fra NAF veihjelp. De kjørte meg til Førde så jeg fikk kjøpt dekk. Og så satte de jammen på det nye dekket også, smiler en fornøyd Jan.

Hjelp i utlandet

Men uhell skjer gjerne igjen når du minst venter det. Det gjorde det også på ferie i Spania. Jan Asbjørn og familien lånte leiligheten til en bekjent på La Manga, og kunne bruke bilen som stod i kjelleren.

Men batteriet var flatt, og det spøkte for utfluktene de hadde gledet seg til. Så ringte en snarrådig Jan Asbjørn til NAF. For med medlemskort i hånd er han nemlig garantert veihjelp i hele Europa!

Ikke NAF-medlem?

Meld deg inn her!

– Etter en liten stund kom det en spansk bilberger. Han måtte bytte batteriet. Det hele tok toppen to timer, og jeg betalte kun for batteriet, forteller Zachariassen.

Dette gjør du om du får biltrøbbel i Europa

Et nummer å ringe hjem

Det var dessuten en lettelse å få snakke med en norsk stemme i hjemlandet når man først trengte hjelp i et fremmed land. På alarmsentralen jobber det nemlig en rekke språksterke hjelpere som har lang erfaring med å ordne med både bilbergere, verkesteder og hotell for medlemmer på de fleste språk i Europa.

– Man skulle jo tro at det ikke var så lett å få hjelp når man er på ferie i utlandet, men for NAF var det ingen problem, sier Jan Asbjørn.

COLOURBOX17164362.jpg

Flatt batteri er den vanligste årsaken til at våre medlemmer ringer etter bilberger på 08505.

Hell i uhell!

Så skjedde det jammen igjen! Jan Asbjørn og kjæresten hadde vært på ferie i Spania, og lot bilen stå parkert på Laksevåg fremfor på flyplassen, siden de skulle være borte så lenge.
– Da vi kom hjem igjen sent en lørdagskveld, fire uker senere, fikk vi opp bildøren, men fikk ikke startet motoren. Batteriet var helt flatt. Klokken var rundt 23 og det blåste surt, forteller Jan Asbjørn.

Veldig fornøyd med medlemskapet

NAF ble kontaktet igjen, og bilbergeren var som vanlig raskt på pletten. Og med tre slike erfaringer, er han ikke i tvil om at han anbefaler alle å melde seg inn i NAF.
– Jeg syns NAF veihjelp er veldig bra og det er god service. Jeg har skrytt til venner og kjente av NAF. Jeg er veldig fornøyd, stråler det stolte NAF-medlemmet!

En annerleds sommerferie? Her kan du lese våre tips om hvordan du kan spare mange tusenlapper på sommerferien!