Forskjellen på de to versjonene av modellen ligger i batteripakka, da den ene har netto batterikapasitet på 95 kWh og den andre på 72 kWh. Noe av det mest slående med M-Byte er den enorme skjermen som ligger horisontalt langs så å si hele dashbordet, den måler 48 tommer og i tillegg er det plassert en skjerm på rattet hvor man har kontroll over en rekke funksjoner.
Bilen forventes på norske veier i 2021, og prisen tippes å ligge på rundt 450.000 for 72 kWh og 600.000 for 95 kWh. Det er allerede mulig å reservere M-Byte på Bytons hjemmesider, noe omtrent 16.000 nordmenn allerede har gjort.
Tekniske spesifikasjoner for Byton M-Byte 72 kWh
Pris (kr) | 450 000 |
---|---|
Rekkevidde i km (WLTP-standard) | 360 |
Bagasjerom (liter) | 550 |
Batterikapasitet (kWh) | 80 |
Motor | Elmotor 200 kw/Dreiemoment 450 nm |
Batteri | Lithium ion batteri 80,0 kWh brutto /72,0 kWh netto |
Strømforbruk | 2 kW/mil |
Hurtiglader | CCS 120 kW DC |
Ombordlader | 11 kW AC |
Drivverk | Firehjulstrekk, trinnløst gir |
Akselerasjon 0-100 km/t/toppfart | 7,5 sek / 190 km/t |
Lengde/bredde/høyde (cm) | 487/219/166 |
Vekt inkl.fører/nyttelast (kg) | 2300 |
Registrert for (seter) | 5 |
Tekniske spesifikasjoner for Byton M-Byte 95 kWh
Pris (kr) | 600 000 |
---|---|
Rekkevidde i km (WLTP-standard) | 435 |
Bagasjerom (liter) | 550 |
Batterikapasitet (kWh) | 105 |
Motor | Elmotor 300 kw/Dreiemoment 700 nm |
Batteri | Lithium ion batteri 105,0 kWh brutto/95,0 kWh netto |
Strømforbruk | 2,18/mil |
Hurtiglader | CCS 150 kW DC |
Ombordlader | 11 kW AC |
Drivverk | Firehjulstrekk, trinnløst gir |
Akselerasjon 0-100 km/t/toppfart | 5,5 sek / 190 km/t |
Lengde/bredde/høyde (cm) | 487/219/166 |
Vekt inkl.fører/nyttelast (kg) | 2500 |
Registrert for (seter) | 5 |
*Modellene er ennå ikke tilgjengelig på det norske markedet så prisen er estimert.