Kjøreegenskapene til Focus er gode og bilen har mye utstyr som standard. Prisen fra 233.000 kroner er konkurransedyktig. Bilen er imidlertid ikke bygget på den moderne måten med batteriene som en del av bunnplaten. Batteriene er delvis plassert i bagasjerommet, noe som stjeler mye bagasjeplass.
*Denne modellen er ikke lenger i produksjon og vår prisantydning er basert på siste offisielle pris på modellen. Bilen er fortsatt å finne på bruktmarkedet og derfor inkludert i guiden.
Tekniske spesifikasjoner for Ford Focus Electric
Pris (kr) | 233 000 |
---|---|
Rekkevidde i km (NEDC-standard) | 225 |
Bagasjerom (liter) | 237 |
Batterikapasitet (kWh) | 33,5 |
Motor | 107 kw/145 hk |
Batteri | Litiumion batteri 33,5 kWh |
Strømforbruk | 1,64 kWh/mil. |
Hurtiglader | 30 min. |
Ombordlader | AC 6,6 kW |
Drivverk | Forhjulstrekk, trinnløst gir |
Akselerasjon 0-100 km/t/toppfart | 11,3 sek/ 135 km/t |
Lengde/bredde/høyde (cm) | 4,36/1,82/1,48 |
Vekt inkl.fører/nyttelast (kg) | 1625/385 |
Registrert for (seter) | 5 |
Hengerfeste/takstativ | Nei/nei |
Hengervekt | 0 |
Garanti | 5 år/100.000 km. |
Batterigaranti | 5 år/ 100.000 km |
EuroNCAP stjerner (maks. 5) | Ikke testet |
Alle data oppgitt fra fabrikk. Ladetid beregnet for sommertemperatur