Den vanlige hybridutgaven og den originale elektriske utgaven har begge vært på veien en god stund, men nå har Hyundai kommet med en overhaling av den populære modellen. Med en 38,3 kWh batterikapasitet og rekkevidde på 311 km etter WLTP-standarden har den nye utgaven et hakk bedre rekkevidde. Derimot har Hyundai redusert ladeeffekten på siste generasjon Ioniq. 

Den innvendige plassen er også overraskende god og dette er en av de få elbilene med plass til en familie med tre barn. 

Test av IONIQ  2020

Hyundai IONIQ er testet av NAF og Motor i en stor test av elbiler. 20 elbiler ble kjørt fullstendig tomme for strøm på norske veier, på både sommer- og vinterføre. Vi har også testet hurtiglading.

Sjekk ut Norges største elbiltest eller gå direkte til:

Tekniske spesifikasjoner for Hyundai IONIQ

Tekniske spesifikasjoner for Hyundai IONIQ
Pris (kr) 317 900
Rekkevidde i km (WLTP-standard) 311
Bagasjerom (liter) 350
Batterikapasitet (kWh) 38,3
Motor Elmotor 100 kW, dreiemoment 395 Nm.
Batteri Lithium ion batteri 38,3 kWh
Strømforbruk 1,23 kWh/mil.
Hurtiglader CCS 47 kW DC
Ombordlader AC 7,2 kW
Drivverk Forhjulstrekk, trinnløst gir
Akselerasjon 0-100 km/t/toppfart 9,7 sek/ 165 km/t
Lengde/bredde/høyde (cm) 4,47/1,82/1,45
Vekt inkl.fører/nyttelast (kg) 1420/385
Registrert for (seter) 5
Hengerfeste/takstativ Nei/Nei
Hengervekt 0
Garanti 5 år/160.000 km.
Batterigaranti 8 år/ 200.000 km
EuroNCAP stjerner (maks. 5) 5

Les mer på Hyundai Norge

Les test på motor.no