Evnen til å ta seg opp bratte, snødekte veier er ikke like god som de beste, selv om antispinnsystemet virker bra. En av årsakene er vektfordelingen i bilen. Motoren gir mye kraft, men er ikke like effektiv som en del av de andre dieselbilene når effektiviteten i forbrenningen og forbruket måles. Utslippene av eksosgasser er imidlertid under god kontroll. Det største minuset for kundene er trolig at det tar lang tid å få varme i bilen.

Pris testbil kr: 536 200,–

Pris fra kr 536 200,-
DIMENSJONER OG VEKT  
Lengde m 4,926
Bredde m 1,874
Høyde m 1,451
Akselavstand 2,921
Sporvidde f/b 1,614/1,610
Vekt kg (målt) 1720
Vektfordeling f/b (målt) 55/45
Totalvekt kg 2280
Hengervekt m/brems 1 600
Hengervekt u/brems 750
Drivstofftank l 75
MOTOR R4, turbodiesel
Volum ccm 1 968
Boring og slaglengde 81,0 x 95,5
Kompresjon 16,0
Ventiler 16
Effekt kW/HK 130(177)/4200
Dreiemoment NM 380/1750-2500
   
Drivhjul Foran
Gir type CVT