Antispinn- og antisladdsystemet sørger for at bilen er sikker på veien, og den gode styringen gjør den lett å kontrollere. Bremsene er også blant de beste. Men de elektroniske hjelpesystemene er i funksjon oftere enn normalt for å kompensere for bakhjulstrekkens negative sider på glatte veier. Bilen er varm og xenonhovedlysene meget gode. Motoren presterer under gjennomsnittet når det gjelder forbruk og utslipp.

Pris testbil kr: 298 800,–

Pris fra kr 298 800,-
DIMENSJONER OG VEKT  
Lengde m 4,324
Bredde m 1,765
Høyde m 1,421
Akselavstand 2,690
Sporvidde f/b 1,511/1,529
Vekt kg (målt) 1390
Vektfordeling f/b (målt) 50/50
Totalvekt kg 1820
Hengervekt m/brems 1 200
Hengervekt u/brems 650
Drivstofftank l 52
MOTOR R4, bensin, turbo
Volum ccm 1 598
Boring og slaglengde 77,0 x 85,8
Kompresjon 10,5
Ventiler 16
Effekt kW/HK 100(136)/4400
Dreiemoment NM 220(240)/
  1350-4300(1500-3500)
Drivhjul Bak
Gir type M6