Vår testbil, med trinnløst CVT-gir og en 99 hesters bensinmotor, koster rett i overkant av 200 000 kroner.

Interiøret er ryddig, om ikke det mest elegante. Vi sitter godt. Det trinnløse giret gjør bilen usedvanlig lettkjørt. Under akselerasjon blir turtallet på motoren ganske høyt, noe som gir mer støy enn ønskelig i kupeen. Med girhendlene på rattet kan girkassen styres manuelt, men erfaringen er at disse sjelden blir brukt. Utsikten ved parkering er god. Plassen i baksetet er av de større i testen.

Kjøreegenskapene til Yaris er klart forbedret fra forrige utgave, selv om den fortsatt ligger mer på komfortsiden enn på kjøreglede. I elgtesten er den stabil, krenger noe, men antisladdsystemet kommer tidlig og fint inn og korrigerer kursen når hjulene slipper. Forbruket på 0,5 liter på mila på en blandet kjøring med bensinmotor med automat er ikke noe å si på.

Yaris kommer med hybriddrivverk etter sommerferien. Bensin- og elmotoren vil til sammen gi 100 hester og forbruket vil bli rundt 0,35 liter på mila. Med en pris på rundt 200 000 kroner vil dette trolig sikre Yaris en posisjon blant de mest solgte bilene i Norge i lang tid framover.