Er du på jakt etter en bil som gir deg mye plass for pengene, så bør dette være ett av de beste alternativene. Billigste utgave, med en utrolig fin 110 hesters diesel, er priset fra 309 900 kroner. Vår bil, med den samme motoren, men med Exclusive-utstyr, koster 341 900 kroner. Panoramaglasstaket koster riktignok ekstra, ellers er bilen proppfull av utstyr. 

Stor bagasjeplass
Uten de to bakerste setene i bruk er bagasjeplassen firkantet og stor. Utstyret i bilen er meget bra og et automatisk gir er standard. Det vi si: Den sekstrinns girkassen er egentlig manuell, men styres elektronisk, slik at du kan velge mellom å bruke den som automat eller manuell. På langtur er den komfortabel, men ved akselerasjon er den irriterende treg i girskiftet. Dette er den tregeste av bilene med 17,1 sekunder fra 0–100. 

Landeveiskomfort
Ønsker du deg super landeveiskomfort er også C4 Grand Picasso et alternativ i toppen. Og det til tross for at vår bil har tradisjonelle stålfjærer. Men ulempen er en god del krenging og litt ustabilitet ved raske manøvrer. Dessuten går styringen tom og blir hard ved gjentatte raske rattbevegelser. 

Bilen har mange oppbevaringsrom, og for alle som liker framtidsrettet design, må interiøret framstå som en drøm. For dem som liker ryddighet virker det motsatt. 

Meget imponerende er forbruket på 0,53 liter på mila på blandet kjøring – med automatgir. 

Hjuloppheng: McPherson fjærbein, triangelbru, stabilisatorstag og hjelperamme foran. Bak: Stiv, tverrgående aksel, skrufjærer. 
Drivverk: Forhjulstrekk, antispinn og antisladd. Sekstrinns automatisert manuell girkasse. 
Bremser: Ventilerte skivebremser foran, skiver bak. ABS, bremsekraftfordeler og nødbremsassistent er standard. 
Styring/svingradius: Tannstang med elektrisk/hydr. servo/11,8 meter. Dekk: Michelin Premacy HP – 215/55 R16. 
Lengde/bredde/høyde cm: 447/183/168. 
Egenvekt inkl. fører/nyttelast kg: 1614/636. 
Henger/taklast kg: 1180/80. 
Akselavst./sporvidde cm: 273/151–154.