• E-Green P2 Hybrid Lady: 3,9 poeng

Sykkelens elektronikk får ikke liv i motoren etter simulert kraftig regnvær – den starter rett og slett ikke. Her må man tenke seg om før man bruker den eller parkerer den i kraftig regnvær. Etter tørking startet den.

Ikke blant de beste i kjørestrekning, på 37 km. Bra oppladningstid i forhold til gjennomsnittet, fire og en halv time.

Hybrid Lady har også skivebremser, som gir de beste bremseresultatene. Grei egenvekt på 20 kg. Oppgitt batterikapasitet. 8,8 amperetimer (Ah).

Åtte gir, og motor plassert i navet bak.

  • Pris: 16 000 kroner
  • Importør/forhandler: oslosportslager.no

Fakta:

Merke E-Green P2 Hybrid Lady
Antall bremser 2 skivebremser
Sykkelens vekt 20 kg
Tillatt totalvekt (sykkel og syklist) Vil ikke oppgi
Batterikapasitet 8,8 Ah
Oppgitt kjørelengde med fullt batteri (km) 45 - 90
Oppgitt ladetid 3 - 6 timer
Funn fra testen  
Reell kjørelengde med fullt batteri (km) 37
Målt ladetid, timer:minutter 4:36
Klarer EU-standard for bremser Ja
Maks. vekt som dårligste bremsen klarer 181 kg
Klarer vanntetthets-testen (IPx5) Nei. Elmotoren starter ikke
Godkjent maksimal hastighet (25 km/t) Ja
Deltestene på en skala fra 1-5 der 5 er best (i parantes betydning i totalkarakteren)
Kjøreegenskaper og håndtering (25%) 3.7
Batteri og ladetid (25%) 3.6
Bremser (25%) 5
Konstruksjon og kvalitet (25%) 3.3
Totalresultat 3.9