Hopp til hovedinnhold

Kollisjonstester av biler

Vitara har en stabil konstruksjon, og skåret maksimalt med poeng for beskyttelse av voksne i bilen, også med setene i forskjellig posisjon.

Suzuki Vitara 2015 Kollisjonstest 2015

Bilen har en stabil kupé og gir god sikkerhet for voksne i bilen. Det gjelder også med setene i forskjellige posisjoner.

Mazda 2 prøvekjørt 2015

Espace har en stabil kupé som gir god beskyttelse av knær og lår i kollisjon. Det gjelder også med setene i forskjellige posisjoner.

500X får gode resultater i frontkollisjon. Målingene indikerte god beskyttelse av knær og lårbein til fører og passasjer.

Renault Trafic gir god beskyttelse i sidekollisjon, men scorer dårligere i frontkollisjoner.

Opel Vivaro gir god beskyttelse i sidekollisjon, men scorer dårligere i frontkollisjoner.

Audi TT gir god beskyttelse ved kollisjon, men får ikke toppscore blant annet fordi den mangler teknologi som automatisk nødbrems.

Som på de fleste er selve kupeen til stabil i bilen, med god beskyttelse av knær og lårben til fører og passasjer.

Pulsar har stabil kupe med god beskyttelse av hele kroppen, selv med setene i forskjellige innstillinger.