Audi TT får fire stjerner i kollisjonstesten for 2015.

Kupeen forholdt seg stabil i offset frontkollisjon mot barriere, med god beskyttelse av knær og lårben.

I frontkollisjon mot barriere i full bredde gir Audi TT god beskyttelse for testdukken som simulerer en liten kvinne i førersetet, så nær som i brystregionen.

Ingen høye i baksetet

Audi anbefaler ikke passasjerer over 1.45 i baksetene på TT av sikkerhetsårsaker. Euro NCAP brukte likevel dukker på 1.50 for å holde seg til testregimet. Testbilen var utstyrt med beltestrammere bak, noe som ikke er standard alle steder i Europa. Hodene på testdukkene traff frontsetenes hodestøtter i kollisjonen, men skadene var helt minimale.

Trykket mot brystet kan være kraftig for baksetepassasjerene i frontkollisjoner.

Solid beskyttelse i sidekollisjon

I sidekollisjon gir Audi TT god beskyttelse for alle deler av kroppen, og scoret maksimalt. Det samme med den mer krevende sidekollisjonen mot stolpe.

I kollisjon bakfra gir Audi TT god beskyttelse mot nakkesleng i forsetene (modellen var utstyrt med Alcantara-seter som ikke er standardutstyr), men beregningene viste at baksetene gir dårlig nakkeslengsbeskyttelse.

Trangt om plassen bak

Det er trangt om plassen i baksetene for barneseter, og kan by på utfordringer om forsetene skal trekkes såpass langt bakover at de gir god nok beskyttelse for fører og forsetepassasjer. Men med forsetene trukket helt frem, gir Audi TT god beskyttelse for barn på tre år både ved frontkollisjon og sidekollisjon. Kollisjonsputen i forsetet kan deaktiveres slik at man kan montere bakovervendt barnestol.

Audi TT gir god beskyttelse ved påkjørsel av fotgjenger. Sensorer gjør at panseret løfter seg og gir mer rom og avstand. Også støtfangeren er skånsom mot en fotgjenger ved påkjørsel.

Mangler nødbrems

Audi TT har elektronisk stabilitetskontroll som standard, sammen med påminnelse for setebelter for både forseter og bakseter. Foreløpig er en hastighetsbegrenser der føreren selv setter grensen ekstrautstyr, men det er forventet at dette etterhvert blir standardutstyr. Audi TTs får dermed dette med i poengberegningen.

Filvarslingssystem som sier i fra om bilen er på vei ut av kjørefeltet er også ekstrautstyr.

Automatisk nødbremsesystem finnes ikke på Audi TT (januar 2015) og det gjør at  Euro NCAP trekker ned poengene.