I sidekollisjonstesten mot barriere er alle kroppsdeler godt beskyttet, med i kollisjon mot stolpe (stolpetest), ble det moderate belastninger i brystet på føreren.

De viktigste utdragene fra EuroNCAPs datablader ligger som bilder i bildegalleriet over. Du kan laste ned hele rapporten som PDF (se link).

Beskyttelse mot nakkesleng ved en påkjøring bakfra er også bra, både framme og bak.

Akseptabel barnesikring

Barnesikringen er akseptabel, både for halvannet- og treåringer. Det ble registrert litt høye belastninger på nakken for både små (1,5 år) og litt større barn (3 år).

C4 Cactus klarer også fotgjengertesten bra. Fremre del av bilen, støtfanger og panser er meget bra og myk for fotgjengere. Men det bakre området i nedre kant av frontvinduet og vindusstolpene har harde soner som gir skaderisiko.

Hastighetsbegrenser

En tilleggssak er en hastighetsbegrenser som kontrolleres av føreren. Den er montert som standard og godkjent etter Euro NCAPs krav for slike systemer.

En bilbeltepåminnelse er standard for for- og baksetene. Bilen har også et hastighetsbegrensning-system montert som standard.