Kollisjonstestene viser god beskyttelse av alle kritiske deler av kroppen, inklusive knær på både fører og passasjer i forsetene.

Land Roveren gir faktisk samme grad av beskyttelse selv om fører og passasjer sitter i forskjellige posisjoner med fare for å treffe dashbordet og interiøret på forskjellige steder.

Maksimal sidekollisjonsbeskyttelse

I sidekollisjon får Land Rover Discovery Sport maksimalt antall poeng, med god beskyttelse av alle vitale deler av kroppen. I den noe mer kritiske sidekollisjonen mot stolpe gir bilen nokså god beskyttelse av bryst og mage og god beskyttelse av kroppen for øvrig.

Liten nakkeslengsbeskyttelse bak

Bilen beskytter fører og forsetepassasjer godt mot nakkesleng, men gir marginal nakkeslengsbeskyttelse i baksetene.

Bilen har automatisk nødbremsesystem som standard, som gjør at bilen bremser ned hvis det er fare for kollisjon. Systemet fungerer i lave hastigheter; typisk bykjøring, og skal redusere faren for skader inklusive nakkesleng.