I sidekollisjon mot barriere får bilen full poengskår, mens det ble en moderat belastning på brystet til føreren ved sidekollisjon mot stolpe.

I nakkeslengtesten er det bra resultater for setene framme, mens hodestøttene i baksetet ga bare moderat beskyttelse.

Moderat beskyttelse for treåringer

Barnesikkerheten er meget bra for småbarn på halvannet år, men beskyttelsen for treåringer er noe begrenset, da det oppstod moderat belastning både i bryst og nakke på treåringen (testdummien). Kollisjonsputen på passasjersiden deaktiveres automatisk når et bakovervendt barnesete satt inn, og føreren får klar informasjon om status for kollisjonsputen når barnestol er montert.

I fotgjengertesten får bilen gode resultater, først og fremst fordi bilen har "aktiv beskyttelse". Ved kollisjon spretter panseret litt opp for å dempe støt mot harde soner under i motorrommet. Selve støtfangeren er også myk for å begrense skader, men fremre del av panseret er hardt med skaderisiko. Bilen er sjeldent bra sikret i bakre del av fronten.

Mye sikkerhetsutstyr

Som sikkerhetsassistenter har C-Class har bilbeltepåminnelse for både fremre og bakre seter. System for hastighetsbegrensning er standard.

Bilen har et automatisk nødbremse-system som fungerer både ved lave hastigheter (bykjøring) og ved høyere hastigheter (landevei). Kjørefeltvarsler er også tilgjengelig, men ikke standard, og derved ingen poeng for det.