Målinger indikerte god beskyttelse av knær og lårbein for fører og passasjer, men litt belastning på leggene til begge.
Bilen er bra i sidekollisjon mot barriere, men i sidekollisjon mot stolpe ble det målt kun akseptabel beskyttelse.
God mot nakkesleng
Beskyttelse mot nakkeslengskader i tilfelle en påkjørsel bakfra, ble vurdert som god for både fører og passasjer foran, og for passasjerer i baksetet.
God beskyttelse for små barn i bakovervendt stol, mens større belastning for barn i tre års alder i framovervendt stol ga moderat belastning i nakken.
Bra beskyttelse av fotgjengere
For fotgjengere er beskyttelsen bra ved støtfangeren og midt på panseret, grunnet aktivt demping. Men i forkant av panseret og ved vindusstolpene er beskyttelsen mindre bra.
GLA-Klasse har som standard et automatisk nødbremse-system, som fungerer både ved by- og landeveiskjøring. Dette fungerer både ved lave og høye hastigheter.
Hastighets-begrensnings-system er tilgjengelig som ekstrautstyr, men ble likevel tatt med i vurderingen da man forventer at de fleste biler vil være utstyrt med det.
Kjørefeltvarsler er også tilgjengelig som ekstrautstyr, men dette møter ikke Euro NCAPs kriterier for vurdering.