Men det holdt akkurat til ikke å gi betydelige hodebelastninger. Stort sett bra beskyttelse av beina, men strukturer i dashbordet ble betraktet som skaderisiko.

I sidekollisjon mot barriere skåret MG3 scoret maksimalt med poeng, med god beskyttelse av alle kroppens regioner. Men i sidekollisjon mot stolpe ble det registrert moderate belastninger i brystregionen.

Dårlig beskyttelse i baksetet

I sidekollisjonstesten ble fører og sidepassasjer utsatt for moderate belastninger. For passasjerer i baksetet er beskyttelsen dårlig.

Bra sikring av de minste

Meget bra resultater i for barnesikring av barn på halvannet år. For treåringer er beskyttelsen noe begrenset, men akseptabel.

Ikke alle MG3-utgaver har bryter for å slå av kollisjonsputen på passasjersiden. Uten slik bryter må IKKE bakovervendt barnestol brukes i passasjersetet foran. Informasjon til føreren og kollisjonsputen er av eller på, er heller ikke tilstrekkelig. Derved gis ikke poeng for noe her.

Fotgjengerbeskyttelsen er bra ved støtfangerdelen, men panseret er hardt i fremkant. Panseret er ganske mykt på midten og gir grei beskyttelse, men i bakkant av skjermkantene og ved vindusstolpene er det harde soner som kan gi hodeskader.

Bilen har ikke systemer for verken hastighetsbegrensning, automatisk nødbremsing eller feltskiftevarsling.