I sidekollisjonstesten mot barriere er beskyttelsen god, med unntak av en viss belastning i brystet, men likevel akseptable resultater. Også i sidekollisjon mot stolpe klarte bilen seg bra.

Ved simulering av påkjørsel bakfra, viste nakkeslengtesten en moderat belastning i nakken til føreren, mens resultatene var bra på passasjersiden.

Maksimal beskyttelse for de små

Pulsar skåret maksimalt med poeng for sikkerheten til små barn på et og et halvt år. For treåringer ble det en moderat belastning i nakken i et framovervendt sete. Kollisjonsputen på passasjersiden kan deaktiveres, men bryteren sitter lite tilgjengelig, dypt inni hanskerommet. Informasjonen om status for kollisjonsputen, om den er av eller på, er heller ikke bra, og systemet får ingen poeng her.

Pulsar gjør det bra i fotgjengertesten, da den har myk støtfanger og et mykt panser. Kun ved vindusstolpene er det harde soner med litt skaderisiko.

Bilen har bilbeltepåminnelse både for forsetene og baksetene.

Nødbrems ikke standard

Nødbremsesystem er ikke standard, men forventes solgt på de fleste biler. Men da det kun virker ved lave hastigheter, ble det ikke gitt poeng for det.

En hastighetsbegrenser som styres av sjåføren er standardutstyr, og oppfyller NAF/Euro NCAPs krav.

Feltskiftevarsler er tilgjengelig som et alternativ, men på grunn av lite forventet salg, ble det ikke gitt poeng for dette. Nødbremsesystem, filskiftevarsler og blindsonevarsler er standard på Tekna-utgaven.