Voksenbeskyttelse
Under frontkollisjonstesten holdt kupeen seg stabil. Det var utilstrekkelig med press i frontpassasjerens kollisjonspute, og puten kunne ikke forhindre kollisjonsdukka å få kontakt med dashbordet. Testen viste god beskyttelse mot knær og lår til fører og passasjer. Beskyttelsen mot førerens bryst ble rangert som marginal. Range Rover fikk maks antall poeng i sidekollisjonstesten. Under stolpetesten var beskyttelsen mot buk marginal. Beskyttelse mot andre kroppsdeler var gode. Hodestøtten ga marginal beskyttelse mot nakkesleng ved påkjørsel bakfra. 

Barnebeskyttelse
Range Rover fikk maksimum antall poeng for beskyttelsen mot treåringen. I frontkollisjonstesten var bevegelsene av den 3 årige dukken, som satt i et framovervendt barnesete, moderate. Under sidekollisjonstestene ble begge dukkene godt beskyttet av barnesetene de satt i, noe som reduserer sannsynligheten for farlige hodeskader. Kollisjonsputen på passasjersiden kan deaktiveres, slik at barnesete i en bakovervendt possisjon kan anvendes foran i bilen. Sytemet for å deaktivere kollisjonsputen møtte derimot ikke EURO NCAPs krav når det gjelder tydelig informasjon til sjåføren og systemet ble derfor ikke belønnet under testen. Farene ved å bruke et bakovervendt barnesete i passasjersetet uten å deaktivere kollisjonsputen først er ikke tydelig merket i bilen.

Fotgjengere
Støtfangeren oppnår maks antall poeng for beskyttelse mot fotgjengerens bein. Framsiden av panseret fikk null poeng, og hadde dårlig beskyttelse mot alle fotgjengeres kroppsdeler. 

Sikkerhetsutstyr
Elektronisk stabilitetskontroll er standard utstyr. Bilbeltealarm for sjåfør og alle passasjerer er inkludert. Hastighetsbegrensede system er ikke tilgjengelig.