Men på passasjersiden fins harde strukturer som gir skaderisiko.

God beskyttelse i sidekollisjon mot barriere, men venstre bakdør er noe usikker, da den åpnet seg i testen.

I den mer alvorlige sidekollisjonstesten mot stolpe, ble det en moderat belastning i brystet til føreren, men . god beskyttelse forøvrig.

Moderat hodestøtte bak

I hodestøttetesten var det god beskyttelse i førersetet, men moderat beskyttelse i baksetet.

Sikkerheten for barn i alder 1,5 år og tre år var bra, og begge satt i bakovervendte stoler. Dette minsker risikoen for hodebevegelse mot deler av interiøret og begrenser nakkestrekk vesentlig.

Kollisjonsputen på passasjersiden kan deaktiveres for å tillate en bakovervendt barnestol framme i bilen.

Sikkerheten for fotgjengere er ganske god for beina og midjen, men begrenset beskyttelse for hodet mot midten av panseret, men områdene på hver side av frontvinduet gir dårlige resultater.

Intelligent kamerasystem

Som tilleggssikkerhet har Espace et valgfritt fartsbegrenser-system, basert på kamera som gjenkjenner trafikkskilt. Her får føreren beskjed og kan bestemme hastigheten på bilen ut fra denne informasjonen. Systemet møtte Euro NCAPs krav for slike intelligente assistanse-system, og bilen fikk derfor maksimalt med poeng.

Espace har også et automatisk nødbremse-system som opererer mellom 30 og 140km/t som ga marginal ytelse. Men bilens filbyttevarsling er bra og møter Euro NCAPs krav.