Voksenbeskyttelse
Under frontkollisjonen forble kupeen stabil. Maks poengsum ble tildelt for god beskyttelse av passasjerdukken. Målingene indikerte god beskyttelse av knær og lår hos både fører og passasjer. Det ble vist at en tilsvarende grad av beskyttelse vil bli gitt til passasjerer av variert kroppsbyggning og dersom de satt i forskjellige sittestillinger. Under sidekollisjonstesten med barriere var de fleste områdene av dukkene tilstrekkelig beskyttet. I den kraftigere sidekollisjonstesten med stolpe, avslørte målingene fra dukkene at ribbena hadde blitt utsatt for trykkskader, noe som tyder på noe dårligere beskyttelse av bryst-regionen. Beskyttelsesnivået ble her satt til marginal. Setet og nakkestøtten ga god beskyttelse mot nakkeslengskader under påkjørsel bakfra.

Barnebeskyttelse
Testene ble utført med dukker som representerte barn i alderen 18 mnd og 3 år.
Basert på målingene i de dynamiske testene ble maksimum poengsum tildelt for beskyttelse av den treårige testdukken. I frontkollisjonstesten var bevegelsene av den 3 årige dukken, som satt i et framovervendt barnesete, moderate. Under sidekollisjonstestene ble begge dukkene godt beskyttet av barnesetene de satt i, noe som reduserte sannsynligheten for farlige hodeskader. Kollisjonsputen på passasjersiden kan deaktiveres, slik at barnesete i en bakovervendt possisjon kan anvendes foran i bilen. Sytemet for å deaktivere kollisjonsputen møtte derimot ikke EURO NCAPs krav når det gjelder tydelig informasjon til sjåføren og systemet ble derfor ikke belønnet under testen. Farene ved å bruke et bakovervendt barnesete i passasjersetet uten å deaktivere kollisjonsputen først er ikke tydelig merket i bilen.

Fotgjengere
Støtfangeren ga for det meste god beskyttelse til fotgjengeres ben. Den fremre kanten av panseret ga imidlertid dårlig beskyttelse på alle områder og ble ikke tildelt noen poeng. I de områdene hvor et barns hode kan treffe, ga panseret dårligbeskyttelse. I de områdene der en voksens hode vil treffe var beskyttelsen blandet, med noen gode områder og noen dårlige.

Sikkerhetsutstyr
Elektronisk stabilitetskontroll er standard utstyr for Mii i de fleste europeiske land, men ekstrautstyr på enkelte varianter i enkelte land. Seat ga opplysninger som viser at systemet vil tilfredsstille Euro NCAPs monteringskrav for 2011, og systemetbestod testen. Bilbelte-alarm er standard utstyr for sjåfør-, passasjer- og baksetet. Et hastighetsbegrensende system er ikke tilgjengelig for Mii.