Også med setene i forskjellige innstillinger. Men det ble en moderat belastning på nedre del av leggen til føreren på grunn av stor forskyvning av bremsepedalen.

I sidekollisjonstetten mot barriere skåret Celerio maksimalt med poeng, med god beskyttelse av alle kroppsområder. På grunn av manglende sidekollisjonsputer for hodet ble ikke bilen kjørt i stolpetest, og fikk derfor ingen poeng for det. Dette fins som ekstrautstyr. Men bilen tas ikke til Norge, da importøren kun satser på firehjulstrekkene.

Dårlig nakkeslengsbeskyttelse bak

Beskyttelse mot nakkeslengskader er bra for forsetene, men dårlige for baksetene.

Barnesikring for de minste barna på halvannet år er bra, gir ikke spesielt bra beskyttelse for treåringer. Kollisjonsputen på passasjersiden kan deaktiveres, og det gis poeng for god informasjon om dette.

Gjennomsnittlig fotgjengerbeskyttelse

I fotgjengertesten kommer Celerio gjennomsnittlig ut. Bra støtfangerkonstruksjon og mykt ettergivende panser. Men den har en hard sone i fremkant av panseret og ved vindusstolpene.

Bilen har kun bilbeltepåminnelse for forsetene. Ellers har den ikke verken hastighetsbegrenser, kjørefeltvarsler eller automatisk nødbremsesystem.