Ved sidekollisjon mot barriere skårer den maksimalt med poeng, med god beskyttelse av hele kroppen. I den mer alvorlige sidekollisjonstesten var beskyttelsen bra, bortsett fra en mindre belastning i brystet på føreren.

NB! Toyota Aygo er praktisk talt identisk med Peugeot 108 og Citroen C1. Testresultatene gjelder for alle tre modeller.

Beskyttelsen mot nakkesleng ved en påkjørsel bakfra ble vurdert som god, både for personer framme og i baksetet.

Bra sikkerhet for de aller minste

Barnesikkerheten er meget bra for de minste barna, men for treåringer i framovervendt stol ble de registrert noe høy belastning i bryst og nakke.

Klar informasjon til føreren om aktivering av kollisjonsputen på passasjersiden framme, som ble belønnet.

Middels sikkerhet for fotgjengere

Fotgjengersikkerheten er gjennomsnittlig, med hard kant i fremkant av panseret og harde soner ved vindusstolpene. De midtre sonene på panseret var tilstrekkelig bra.

Hastighets begrensning som velges av føreren er valgfri, men, men forventes å bli solgt i tilstrekkelig antall for å kvalifisere seg til vurdering i Euro NCAPs tester.

Ellers har ikke bilen verken automatisk nødbremsesystem eller feltskiftevarsler.