Voksenbeskyttelse
Kupeen for passasjerer holdt seg stabil under testen. Testen viste at førerens og passasjererens lår er godt beskyttet. Det ble avdekket at rattstammen kan utgjøre en risiko for fører og passasjer ved sammenstøt. I sidekollisjonstesten oppnådde Subaru maks antall poeng, og hadde god beskyttelse mot alle kroppens områder. Under stolpetesten var beskyttelsen mot brystet tilstrekkelig. Beskyttelsen mot øvrige kroppsdeler var god. Sete- og hodebeskyttelsen fungerer godt mot nakkesleng ved eventuell påkjørsel bakfra.

Barnebeskyttelse
VW Beetle får maks antall poeng for beskyttelsen mot dukken som representerte et barn på 3 år. Fremover-bevegelsen på dukkene, som begge ble satt i forovervendte barneseter, var moderat. Under sidekollisjonstestene ble begge dukkene beskyttet av barnesetene de var festet til, noe som reduserer sannsynligheten for farlige hodeskader. Airbagen framme på passasjersiden kan deaktiveres, slik at et bakovervendt barnesete kan anvendes foran i bilen. Tydelig informasjon om status for kollisjonsputen blir gitt til sjåføren, og systemet ble belønnet for dette. Farene ved å bruke et bakovervent barnesete uten og deaktivere kollisjonsputen først er tydelige forklart på en ettikett i bilen.

Fotgjengerbeskyttelse
Støtfangeren har god beskyttelse mot fotgjengerens bein. Den fremste kanten på panseret har for dårlig beskyttelse, og fikk null poeng. Panseret har god beskyttelse på de områder som kan tenkes å treffe et barns hode, men dårlig beskyttelse mot en voksen fotgjengers hode.

Sikkerhetsutstyr
Elektronisk stabilitetskontroll er standard utstyr og møtte Euro NCAPs test krav. Bilbelte-alarm er standard utstyr for fører-, passasjer- og baksetet. Hastighetsbegrensende system er ikke tilgjengelig.