Bilen er hele 4,75 meter lang. Bagasjerommet er dypt, men lastevolumet er noe begrenset ved at taket heller mye ned i bakkant. Bredden i baksetet er god nok til tre voksne, men setene er formet som to stoler. 

Accord Tourer med sportspakke har spesielt gode og faste seter. Man sitter relativt lavt, og instrumentene og betjening av radio og varmeanlegg er meget enkelt og oversiktlig. Standardutstyret i bilen omfatter radio/CD-spiller, regnsensor på vinduspusserne, klimaanlegg, sentrallås, elektriske vindusheiser og aluminiumsfelger. Motoren på 155 hestekrefter med såkalt i-VTEC-teknologi gir stor effekt over et stort turtallsområde og føles sprek. 

Kjøreegenskapene til Accord gir en ekstra opplevelse. Styreresponsen er skarp, og både giringen og understell er presist. På grunn av stor akselavstand trenger bilen litt plass i svinger og ved lukeparkering. 

Kollisjonstest
Da Accord ble testet av EuroNCAP i 2003 oppnådde den fire av fem stjerner. Honda har også tenkt på møte med fotgjengere, og er derfor konstruert med forholdsvis myk front. 

Av sikkerhetsutstyr har bilen det man kan forvente seg i denne klassen. Fire kollisjonsputer pluss en hodegardin som beskytter både foran og bak, ABS-bremser, beltestrammere foran og bak er standard. Antisladd- og antispinn system var ikke standard på de første modellene. 

Autoindex
Ifølge MOTORs Autoindex er Honda-eierne ganske godt fornøyd med selve bilen og verkstedene. Salgsapparatet oppleves som gjennomsnittlig. 

Honda kommer stort sett bra ut i når det gjelder teknisk kvalitet. Da denne Accordutgaven kom i 2003 fikk den galvanisert karosseri og rustgaranti utvidet til 12 år. Dette kan være nyttig i dag om du skal ut å kjøpe bil. Hovedservice hver 20 000 km.

Testet januar 2010