Med en startpris på under 300 000 kroner (!), leveringskostnader inkludert, åpner det seg et nytt, større marked for Lexus. Årets salgsmål for bilen som først kom i salg i mars, er 450. 

Tre utstyrsnivåer  
Lexus leveres i tre utstyrsnivåer, en godt utrustet basismodell Eco, Comfort og Luxury. Alle har den samme hybridmotoren (bensin + el) som gir bilen futt nok, spesielt når du vrir om fra eco til sport. Drivsystemet minner om Prius og Auris. En morsom, komfortabel bil å kjøre, og den vinner seg etter mil på motorvei og svinget landevei. 

Plass i bilen  
Bilen er ikke stor, men foran er det god nok plass, selv om midtkonsollen gnager de lengste på leggen. Men denne testpiloten trives likevel i de faste setene. Oversikten alle veier er god, blant annet takket være ryggekameraet i bakspeilet. Lydnivået er lavt, og dashbordet ser velsignet enkelt ut, men alt du trenger er der. Også aux-inngang, usb-port, 12 volt strømuttak og koppholdere.

Bak blir det trangt, hanskerommet er ikke mer enn en litt stor brevsprekk, men i bagasjerommet får vi faktisk lirket inn en golfbag. 

Sikkerhet
Sikkerheten er ivaretatt med ABS-bremser, bremseassistent, ESP, elektronisk bremsekraftfordeler og mye annet. Bak er det isofix-fester for barnestol. En krasjtest foreligger ennå ikke. 

Eiertilfredshet
Hvor tilfreds eierne er med Lexus vet vi ikke siden merket ikke er med i AutoIndex. Men morselskapet Toyota lager i hvert fall biler som har eiere som er blant Norges mest fornøyde.