Trax er en kompakt SUV som bør dekke de fleste transportbehov, men den har begrensninger for de kravstore, blant annet når det gjelder bagasjeplass. Men for fører og framsetepassasjer er det ok plass, mens baksetet er best tilpasset to voksne.

Bilen leveres med tre motorer, 1,7 liters diesel med 130 hk, 1,6 liters bensin med 115 hk og en 1,4 liters bensinmotor med 140 hk. Firehjulstrekk kan leveres til variantene med 130 diesel- og 140 hk bensinmotorer. Bilen leveres ikke med kombinasjonen firehjulstrekk og automatgir, men prisen er den samme med automatgir som med firehjulstrekk – 309 990 kroner. Ifølge importøren vil trolig salget fordele seg ganske likt på diesel- og bensinmotor, med en liten overvekt på diesel.

STØYNIVÅET PÅ DIESELUTGAVEN kunne vært en smule lavere. På småhumpete veier kan bilen virke litt stumpete, og ujevnheter kjennes godt, men dette har også med dekkutrustning å gjøre. Bilen kjører stort sett som en drøm for øvrig, med god styre- og kjørekomfort, trass i at hjulavstanden ikke er som på større SUV-er. Bakkeklaringen er akseptabel, men en lav spoiler kan fort subbe nedi bakken utenfor allfarvei.

Navigasjonssystemet, MyLink, er litt spesielt ved at man kan kople til en smarttelefon og få blant annet navigasjon på en sju tommers berøringsskjerm midt på dashbordet. MyLink gir også tilgang til andre ting fra smarttelefonen, som musikk. Innstillinger og valg ved navigasjon er ikke like lettvint og informerende som hos eksempelvis Garmin og TomTom.

En uvanlig smart sak er at bilene leveres med 230 volts uttak til diverse elektronikkenheter.

Motor har prøvekjørt Trax i Kroatia som importørens gjest.