Bagasjerommet tar opptil 429 liter. Det er betydelig mer enn i en VW Golf. Med et lite håndtak i bagasjerommet feller du ned bakseteryggen når du trenger ekstra bagasjeplass. De store vindusflatene og de kompakte utvendige målene gjør bilen enkel å kjøre og parkere under trange byforhold. Bilen er ikke særlig sporty og har heller ikke spesielt spenstige kjøreegenskaper. 

Flere gode sider
Verso S er lettkjørt. Den høye sittestillingen gir god oversikt. Du får den med trinnløst Multidrive automatgir sammen med en bensinmotor på 99 hester. Da er det bare å sette giret i D og tråkke på gassen så ordner teknikken resten. Giret kan du betjene manuelt med hendler på rattet. Akselerasjonen er grei, men heller ikke mer. 

Lett bil
Bilen er relativt lett, og med stopp/start-system slipper du unna med 0,5 liter på mila og et CO2-utslipp på 117 gram per kilometer. Det er bra til å være en bensinmotor uten NOx og partikkelproblemer. 

Pris
Prisen er også overraskende lav. Med bensinmotor og automat, starter den på 216 000 kroner. Tar du til takke med manuelt gir, så står det fra 202 900 kroner på prislappen.

Motor
Verso S leveres også med en diesel på 65 hester. Men har du mye småkjøring, anbefaler vi bensinutgaven. Årsaken er at mye småkjøring med kald motor ikke er gunstig for de moderne dieselmotorene.