Andre takbokser i testen
Glassfiberboksen fra Packline består begge kollisjonstestene. Den får noe trekk for at festestroppene ryker, men lasten blir igjen og boksen er inntakt. Den får trekk for å være noe tung og vanskelig å få opp på taket, samt at den har skarpe kanter som kan ripe opp lakken på bilen. Takboksen fra Packline er den dyreste boksen i testen.
Les produsentenes tilsvar til testen
Takboks | Packline NX Premium XL |
Forhandler | packline.no |
Cirkapris (kroner) | 12.490 kr |
Garanti | 5 år |
Produktinformasjon: | |
Max lastvekt (kg) | 75 |
Boksens vekt (kg) | 31 |
Boksens størrelse (cm) | 222 x 92 x 30 |
Volum (liter) | 440 |
Åpning | Taket løftes opp bak |
Materiale | Glassfiber |
Testresultat: | |
Kollisjon 30 km/h | Lasten blir igjen, men festestroppen ryker. Boksen gikk i stykker foran og er vanskelig å åpne etter kollisjonen. |
Kollisjon 40 km/h | Innfestingen til takstativet løsner på høyre side. |
Håndtering | Vanskelig å få boksen opp og ned fra taket. Risiko for riper i lakken på bilen grunnet skarpe kanter på boksen. Veldig lett å åpne og surre lasten. Bra låsemekanisme. |
Vanntetthet | Ingen lekkasje. |
Karakter 1 til 5 der 5 er best: | |
Kollisjonssikkerhet (60%) | 4 |
Håndtering (30%) | 3.1 |
Vanntetthet (10%) | 5 |
Totalkarakter | 3.8 |
Kommentar | Kollisjonssikker og vanntett. Tung og vanskelig å få opp på taket. |