Teamet til Tor-Egil heter Troll Racing og består av to sjåfører; Tor-Egil Thorland og Ronny Pedersen, og mekanikerne Marius Mærk, Svein Erik Skogstad, Geir Kvenild, Mathias Vognild og Daniel Bergdal. 

Tor Egil ble Norgesmester i klassen modified i 2013 og Norgesmester i klassen unlimited i 2014. I tillegg ble det 2.plass i Norgescupen i år, og han har vunnet flere show-løp rundt omkring.

Tor-Egil Thorlands historie:

Han ble nesten flasket opp på offroad av sin bestefar som begynte med dete på midten av 80-tallet, siden den gangen har offroad vært den store lidenskapen. Hans første bil var en Suzuki 410 som ble bygget om til trial bil i 2003. Med denne konkurrerte han i flere år i lokale cuper. Sesongen 2007 bygget han en promod bil som han kjørte rundt og konkurrerte med i Norgescupen. Dessverre lot de helt store resultatene vente på seg da han kjørte mest for å lage litt show.

Året 2010 fant teamet ut at de skulle prøve monster race, det ble starten på noe nytt! Da ble det seier i to løp og en 2. plass i den svenske cupen. -Det var da vi fant ut at det var offroad med litt høyere fart som passet oss best. Så begynte vi å planlegge en formula bil som så dagens lys i 2012. Vi rakk bare et løp den sesongen som uheldigvis resulterte i motorhavari! Men vi fikk blod på tann og bygget en skikkelig motor til 2013 sesongen, bilen fungerte perfekt fra første løp og vi ble Norgesmester i klassen modified, forklarer Thorland.

Planen for 2014 sesongen var å fortsette i modified, men siden de nye dekkene ikke kom til første løp måtte teamet låne dekk. Det ble tilfeldigvis dekk til klassen unlimited, og etter en fantastisk helg i Sverige med seier ble det bestemt å fortsette i gromklassen. Dette viste seg å være et godt valg da NM tittelen også i denne klassen ble sikret i Skien 6.-7. september. Planene for 2015 sesongen er å fortsette i denne klassen og vinne NEZ cupen, og få reise til USA og vise fram sporten.

Bilen:

Navn: Ugly Betty

Vekt: 1320 kg

Chassie: Rørchassie bygget etter krav fra NBF og eget hode.

Karosseri: "Jeep"

Driv verk: Dana 60 akslinger fram og bak med sperrer og 4.10 utveksling.

Gir: Th 400 med manuelt ventilhus og forsterka innmat.

Transfer: Np 208

Motor: Chevrolet Iq4 6L med turbo og vanninnsprøyting. Effekten er ca 850-900hk

Drivstoff: E85

Dekk: 33x17x15 super scooper.