Gudmund forteller:
Startet med bilsport som kartleser i PO-løp da jeg var 16 år, 1967, i en Volvo Amazon kjørt av Kjell Myhre. Begynte å kjøre sjøl som debutant med en Cortina 1500 GT, høsten 74. (blokka boret til 1850 ccm av Birger Knutsen!) Denne gikk som en drøm, men det var ingen klasse for denne da. 
Kjøpte senere en Fiat 124 Sport Coupé som jeg ikke fikk noe fart på.. 
Bytta inn Fiat’n mot en Volvo 144 som var en fullblods racerbil ca 1978. Kjørte isbane på langpigg, bakkeløp, baneløp på travbaner osv. Bytta til et høyrestyrt 142-karosseri etter hvert. Dette hadde vært en svensk postbil. Denne bilen likte jeg godt! Det ble noen pallplasser. 

1980 sa hovedsponsoren, min far, at nå fikk jeg ta et valg på hva jeg skulle bruke penger på! Han sponset for øvrig også min bror, Jan Gulbrandsen som kjørte en Escort RS 2000 da. Jeg hadde et par andre hobbyer også, nemlig, jeg tok timer på småfly og hadde motorsykkel. En herlig BSA Rocket 3. 
Valget ble tatt, løpsbilen og motorsykkelen ble solgt. Jeg satset på å bli yrkesflyger. Målet nådde jeg og fikk jobb etter hvert jobb i Norving som styrmann på Dornier høsten 1984. med base Geiteryggen, Skien. 

Ca 30 år har gått, yrkesflyging har nylig blitt historie for meg og nå er det dags å satse på en gammel hobby! I mellomtida har Volvoer fra 60 og 70-tallet har blitt gode "veteranbiler". Jeg redebuterte på Våler med en nyinnkjøpt Volvo 142 denne helga, detta var stort for meg! 

Historisk Racing Norge tar utmerket vare på motorsporten slik den var i gamle dager. Takk til dere!

Følg Gudmund Gulbrandsen på Facebook