Marius Aasen er ikke som alle andre gutter. Selv om gutter flest allerede i ung alder har sansen for biler, er det noe spesielt med denne gutten; han har lagt igjen utallige treningstimer på gokartbanen hjemme på Hønefoss. Han skulle ikke bare bli best i gokart, han ville lenger – han skulle bli best i rally.

Tidlig i januar 2008 kom dagen Marius hadde lengtet etter, han skulle debutere i ungdomsklassen i rally. I en forhjulstrekker Renault Clio Sport rallybil som han selv hadde bygget. I to år var han uovervinnelig i klassen, som ble arrangert sammen med NM i rally, og her klatret han stadig høyt opp på totallistene.

Gode resultater kunne Marius i 2009 nyte godt av. Da ble han tatt ut til å delta i den største og mest prestisjefylte motorportkonkurransen i Norge, Bilsporttalentet, og stakk likeså greit av med seieren. Marius ble kåret til Bilsporttalentet 2009.

Marius ville fremover og i 2010 tok han mange steg i karrieren. Forhjulstrekkeren ble byttet ut med en firehjulsdreven Subuaru Impreza Sti. I tillegg debuterte han i rally-VM, og sikret seg Colins Crest Award i Rally Sweden. Året etter vant han Subaru-cup i Norge og kunne se tilbake på et år med mange gode resultater.

Marius hadde en stigende kurve og var sulten på mer. Da 2012 kom, sto han på startstreken med en Ford Fiesta S2000 rallybil, i en av de grommeste klassene i verden - kun ett hakk under WRC (World rally car).

Året etter endret Marius sin satsning, og en forhjulsdreven Ford Fiesta R2 ble hans nye treningskamerat. Valget var ikke vanskelig å ta, da han fikk muligheten å delta i Junior-VM i rally med akkurat denne type bil. 2013 ble året hvor Marius tok sølv i norgesmesterskapet i rally, og fullførte seks VM-løp i Europa. Marius fullførte sesongen med en andreplass i Junior-VM i rally Spania, og satte også flere strekkeseiere. En milepel i hans rallykarriere i en alder av 22 år.

I sesongen 2014 vil han delta i DMACK Fiesta Trophy i VM med en Ford Fiesta R2, samtidig som han skal kjøre lik bil i Norge. Premien Marius har muligheten til å vinne, er en sesong i en Ford Fiesta R5, som består av syv VM-løp. Det har en verdi på 6 millioner kroner.