- Vi har byttet alt som er mulig å bytte på bilen, og den har vært hos flere profesjonelle bilverksteder, men ingen kan finne ut av feilen. Feilen kommer og går litt, og derfor er det vanskelig å søke etter, forklarer en skuffet Marius Aasen.

Flere dyktige og profesjonelle mekanikere har sett på bilen, men ingen har så langt klart å løse gåten. Nå har teamet ikke noe annet valg enn å ta med seg bilen til M-Sport som er leverandør av Ford Fiesta R2.

- Vi har under feilsøking holdt kontakt med M-Sport for å få råd om hva som kan være galt, og datafiler har blitt mailet til de for å finne ut av det. Dessverre har ikke dette heller hjulpet, og nå har vi ikke annet valg enn å kjøre bilen til Krakow hvor M-Sport har spesialister på akkurat denne typen bil, sier Aasen.

I helgen skulle teamet ha inntatt Sørlandet for å delta i sommersesongens første NM-runde i rally, men slik ble det ikke.

- Vi har stått på i mange uker nå for å finne feilen, og først torsdag ettermiddag bestemte vi oss for å kaste inn håndkle. Det kommer flere muligheter, og straks bilen er fikset, ligger alt klart for mye kjøring, sier Aasen optimistisk, som ser frem til neste NM-runde Aurskog-Høland Rally den 21. juni, før de reiser rett videre til Drive DMACK Trophy under WRC-runden i Polen siste helgen i juni.