Fredag morgen startet med gjennomkjøring av totalt 11 etapper fordelt på ca. 140 km. Rally Sørland er kjent for sine krevende og smale etapper med fjellskrenter og vann langs med veiene.

På fredag kveld skulle det kjøres tre etapper. Etter en veldig lang dag med gjennomkjøring var målet for fredagen å komme seg til mål med en grei start. Det ble ikke så mye testing før løpet, så det tok litt tid før de var helt inne i kjøringen igjen. Etter dag 1 lå de altså litt bak.

På lørdag morgen ble den nye startlista publisert, og Enebakkduoen startet noen biler seinere enn dagen før. Allikevel hadde de lagt en plan om å pushe mye denne dagen. Det var tre etapper før første service og de kom godt i gang.

I begynnelsen av året hadde de mest fokus på resultatmål, men de har blitt enige om at ferdighetsmål er mye enklere å forholde seg til og oppnå. Etter at Miriam i vinter var på rallyskolen til John Haugland, fikk hun mye tips angående det kjøretekniske og det kom mer og mer fram utover lørdagen. Etter første service på lørdag skulle det kjøres 5 etapper.

Karl Martin og Miriam hadde i samråd med teamet planlagt å gi jernet på disse siste etappene. Den planen fungerte og de klatret på både totallista og begynte å nærme seg konkurrentene i klassen. På ss10 lå de bare 4,9 sekunder bak 2. plassen i klassen. Det er god progresjon fra forrige NM løp!

-Jeg er utrolig fornøyd med hvordan dette løpet utviklet seg! Rally Sørlandet er kjent for å være et hardt og krevende løp og det er derfor veldig viktig å ha med seg hode gjennom hele løpet. De rådene og tipsene jeg fikk av John Haugland i vinter var med på å gjøre at kjøringen ble bedre og tryggere. Dette er et av mine favorittløp og jeg er superfornøyd med helga! Må få takke både pappa og Karl Martin for super innsats!

NM status etter 4 runder:

  1.  Steve Røkland
  2.  Petter Rolfsen
  3.  Sindre Furuseth
  4.  Miriam Aasli
  5.  Thor G. Hagen