- At det ikke skulle være vår helg viste seg nesten før vi startet. Det viste seg at gutta skulle starte bak en Mitsubishi EVO gr N bil med en svært langsom fører bak rattet. Både på shake down og den korte publikumsprøven var han så langt bak at teamet skjønte de ville ta han igjen alt etter 4-5 km. Og i Portugal støver det så de holder. Anders og Roger valgte derfor å slippe en bil forbi seg for å slippe dette. Føreren som de slapp forbi fikk etter hvert 4 minutter til bilen foran så sportslig ble det ok. Men gutta fikk 30 sekunders tidsstraff. Ikke den optimale åpningen, men i et VM rally er det heller ikke håpløst.
 
- Men utover fredagen fortsatte problemene med punkteringer. Totalt i løpet skjedde dette hele 3 ganger. Vi fikk heller ikke justert opp bakkeklaringen nok slik at bilen slo for mye ned i bakken. Allikevel lå gutta på 11 plass av 30 WRC 2 biler. På lørdag var planen å kjøre seg opp i feltet og stadig flere i klassen fikk ulike problemer. Men så fikk gutta store bremseproblemer. Det var heller ikke håndbrekk. På første service håpet vi det var fikset, men dessverre var feilen det nesten med en gang. Anders og Roger skjønte da at det kun var snakk om å komme til mål. Da de tidvis var uten bremsevirkning satt de bilen i såkalt roadmodus.  Inn til lørdagens siste service ble hele pedalboksen med pumper byttet.
 
Det var ny service søndag morgen og nå var gutta sugne på og i vertfall sette noen gode tider. Fremdeles lå de på 11.plass og det sier også noe om at der var mange som hadde problemer. Men ved oppstart var det ikke oljetrykk på motoren. Service teamet slapp derfor ikke gutta ut igjen. Det var bare å bite i det sure eplet og bryte løpet med tre fartsprøver igjen.
 
Uansett har Anders og Roger og ikke minst service teamet høstet mye erfaring som de vil ta med seg videre. Bilen er nå fraktet til PH Sport i Frankrike for en full gjennomgang. Det viser seg også at de har kommet flere oppgraderinger som vi nå er lovet tilgang til.