Dette er et svært krevende sprintrally som går inne på et omdisponert militærområde, løpet består av tre forskjellige underlag, asfalt, brustein og betong, noe som setter både fører og redskap på prøve. Det kjøres etter rundbaneprinsippet og hver runde er 4 km lang og hver ss er to runder. Det skulle kjøres 3x ss totalt 24 km. Som i fjor så var Ronny Christensen med for å telle rundene.

Lørdagskvelden ble brukt til grundig befaring av trasèn med sykkel, ingen gjennomkjøring med bil tillatt. Denne befaringen sammen med erfaringen fra forrige års deltagelse ble til en plan om å kjøre skikkelig fort, fra første meter.

Søndag morgen går med til teknisk kontroll og et par runder til i trasèèn før det ble gjort klart til start.

-Vi kom veldig bra i gang og følte at bil og kjøring var helt på stell, det gikk skikkelig unna, helt til vi ca 500m før mål skal bremse kraftig opp fra ca 130 km/t mot et veidele og merker at bremsene plutselig forsvant! Vi raste over et veidelet og noen sperrebånd ble revet av før vi  måtte rygge tilbake i trasèn og fikk fullført etappen, men med et tidstap på ca 20 sekunder!  Det blir hektisk aktivitet i depotet mellom etappene for å fikse problemene, men med god hjelp så er bilen klar for neste ss, forteller Jarle.

-Ut på ss2 gikk det veldig bra, bremsene fungerte som de skulle og det gav trygghet, BMW`n gikk som et skudd og vi satte en svært god tid og klatrer 16 plasser på resultatlista.

-På ss3 gikk det enda bedre, 3 sekunder raskere enn på ss2, dette gjorde oss til raskeste bakhjulsdrevne rallybil på denne etappen!

En oppsummerig av løpet: Vi hadde ambisjoner om å kjempe i toppen, men problemene på ss1 ødela for oss der, derfor konsentrerte vi oss om å kjøre gode etappetider for å se om vi kunne matche de beste, noe vi fikk til og er veldig fornøyde med. Vi har vist for oss selv at tempoet er der, selv i dette knalltøffe beitet av skandinaviske asfaltspesialister. Vi kjørte oss opp 21 plasser på de 2 siste etappene i en trasè som helt klart favoriserer fremhjulsdrevne biler og endte, selv med stort tidstap på en 21 plass totalt og 12 i klassen.

-Nå er det bare og komme seg i garasjen og gå over bilen slik at den er klar for neste konkurranse, som er NM runde 3 og 4 i bakkeløp på Varna hvor det som vanlig skal satses fra første meter, avslutter Jarle.