Totalt 7 prøver sto på programmet, og målsettingen var å kjøre for å beholde plassen på pallen. Imidlertid ble det en kort dag ute. På dagens første prøve slo han inn i en jordvoll, og skadet bakstillinga på bilen:
 
- På et raskt parti på den første prøva i dag, hadde jeg en litt for tøff note inn mot en høyresving. Men jeg ser jo i det jeg går inn i svingen, at det skal holde hardt. Slår inn i en jordvoll og knekker da armen i bakstillinga. Klarte å fullføre prøva, og fikset det først en gang på transport til neste prøve. Dessverre holdt det ikke, og vi måtte reparere igjen. Dermed gikk det for mye tid, og vi kom altfor sent til neste prøve. Vi starter igjen i morgen, og kommer til å benytte anledningen til å finne gode løsninger for Rally Portugal.
 
I følge reglementet kan man starte senere enn det gitte starttidspunktet, men ikke senere enn 30 minutter. Mads og Jonas fikk reparert bilen, men rakk dessverre ikke til start i tide, og måtte isteden snu og kjøre tilbake til serviceparken.
 
Det skal kjøres 4 fartsetapper søndag, inkludert løpets lengste etappe på hele 55km. Biler som re-starter under Rally2 reglementet, kan ikke ta poeng på PowerStage.
 
Etter 13 kjørte fartsetapper er det Sebastien Ogier som leder. Jari-Matti Latvala har klatret til andre plass, etter at Mads måtte bryte. Thierry Neuville ligger på tredje. Andreas Mikkelsen og Robert Kubica har begge rullet, og brutt for dagen.
 
Tidsplan søndag 9. mars
08:55 SS19   Super Special 5 – 4,42km
09:58 SS20   Guanajuatito – 55,92km
11:21 SS21   Derramadero – 11,63km
12:08 SS22   El Brinco 2 Power Stage – 8,25
14:30 Podium