- I dag har det gått kjempebra, sier Mads. – Alt har fungert nærmest perfekt, og det har virkelig vært morsomt å kjøre. Det var for langt opp til nestemann på lista, så ettersom det ikke var noen å ta igjen, så har jeg ikke pusha maksimalt i dag. Når jeg ser på helgen totalt, så er jeg fornøyd med at vi kom oss igjennom asfaltprøvene på fredag, og på lørdag ettermiddag gikk det faktisk bedre på asfalt også. Grus er helt klart et underlag jeg trives bedre på, og det kjentes godt i dag å få en bekreftelse på at jeg kan kjøre fort!
 
Rally Spania startet med asfalt prøver fredag og lørdag, og ble avsluttet i dag på grus. På morgenens gjennomkjøring var det helt vindstille, og selv med tre minutter mellom bilene så ble støvet hengende lenge. I tillegg kom solen fram og gjorde at det ble veldig vanskelig å se noe. Flere av førerne sa etterpå at de faktisk nesten måtte stoppe enkelte steder, da det var helt umulig å se noe. På tross av dette, var Mads med å kjempet helt i toppen, og på flere av prøvene var det kun Ogier som kjørte fortere.
 
Mads har i helgen kjørt med en girkasse som egner seg best for å kjøre på grus, og i dag fikk han endelig betaling for dette.

Den var nok ikke det beste alternativet for asfaltprøvene, og det tok litt tid før vi fant et oppsett som vi kunne finjustere på, forteller Mads. – De tre prøvene fredag kveld og de første prøvene på lørdag gikk nok med til å finne det riktige oppsettet, men etter service lørdag så fant vi rytmen og så det med en gang på tidene.  I dag har det vært helt perfekt, og det har vært ordentlig moro å kjøre. Selv på asfalt-delen på to av prøvene (SS12 og 15) så fungerte det bra! Det var godt å få en bekreftelse på at jeg kan kjøre fort på grus, så nå ser jeg virkelig fram til Wales Rally GB!
 
Rally Spania ble vunnet av Sebastien Ogier og Volkswagen sikret seg dermed også VM-tittelen for teamet. Asfalt-spesialisten Dani Sordo lå i tet og kjempet om seier, da han dessverre kjørte ut og måtte bryte på løpets nest siste prøve. Andreas Mikkelsen måtte bryte på vei til løpets siste prøve.
 
VM for i år avsluttes med Wales Rally GB, 13 – 17 november.
 
Rally Spania totalt:
1. Sebastien OGIER, VW
2. Jari-Matti LATVALA, VW +32,9
3. Mikko HIRVONEN, Citroën +1.13,7
4. Thierry NEUVILLE, Ford +1.33,9
5. Evgeny NOVIKOV, Ford +2.01,0
6. Mads ØSTBERG, Ford +2.26,0
7. Martin PROKOP, Ford +4.55,8
8. Hayden PADDON, Ford +6.55,7
9. Robert KUBICA, Citroën +11.14,1
10. Abdualaziz AL-KUWARI, Ford +13.26,8