Bjørn Tvedt forteller:

"At tekniske problemer skulle ødelegge for dette, hadde vi ikke sett for oss. Fredagens første trening gikk til å teste bilen etter iherdige forsøk i garasjen på å fikse problemene vi hadde på Våler, men vi måtte bare konstantere at her var det store feil med softwaren i motorstyringen. Motoren fungerte bra de første par rundene, men mistet vesentlig mye effekt etter hvert som alt ble varmere. Hadde derfor ingen andre valg enn å montere tilbake den originale ECUen som gav mindre effekt, men fungerte feilfritt.

 På en regnvåt kvalifisering var jeg sjanseløs, dekkene fra i fjor var blitt mye hardere over vinteren og klarte ikke å få opp temperaturen på den våte og kalde banen. Fikk derfor aldri skikkelig grep, og endte på en 3. plass bak Ole W. Nærsnes og Arild Riise, begge i Porsche 996.
 Starten i første finale gikk som forventet, de motorsterke Porschene kom som skutt ut av en kanon, og jeg havnet på 4. etter første sving. Slet fremdeles med grepet i de gamle dekkene, og klarte ikke å gjøre noe med de tre foran. Kjørte i mål på en skuffende 4. plass.
Til lørdagens 2. finale fant vi ut at vi måtte gjøre noe drastisk for å klare å kjempe om seieren, og vi besluttet å ta sjansen på den modifiserte styreenheten og håpe den ville fungere siden det var svært kaldt og vått. Fikk en bra start og var rett opp i tet etter halvkjørt runde, men uheldigvis kom safetycar på banen pga oljesøl gjennom hele langsvingen. Vi ble liggende bak safetycar i 3 runder før løpsleder besluttet å stoppe løpet mens sanering foregikk.
 Restarten gikk etter 10 minutts venting, og nok en gang fikk jeg en god start og var fremdeles i ledelse. Holdt meg der helt til det var 2 runder igjen, og jeg merket at jeg begynte å miste motorkraft igjen.  Dermed ble det enkelt for de tre Porschene som lå bak å kjøre forbi, og jeg gikk nok en gang over mål på en 4. plass. Svært skuffende resultat etter å ha ledet løpet hele veien til jeg fikk tekniske problemer.
 Til søndagens finale hadde vi ingen andre valg enn å kjøre med original ecu, og lavere motoreffekt. Startet nok en gang i 3. startspor, men ble regelrett frakjørt av alle i starten, og var helt nede på 7. inn i første sving. Det ble trangt i svingen med ett par kollisjoner, og jeg klarte så vidt å unngå å bli innblandet. Kom tilslutt ut som nr 4, men de tre i tet hadde sluppet unna alle hendelsene, og hadde ett godt forsprang. Pushet så godt jeg klarte, og tok litt etter litt inn på dem. Tok meg forbi Riise på 3. plassen samtidig som Nærsnes som lå rett foran gikk inn i depot pga en misforståelse (han fikk advarsel, men trodde han ble disket), og var dermed oppe på 2. bak Olav Rygge som hadde fått seg en god luke. Tok kraftig inn på han de 3 siste rundene, men var ikke nær nok til å utfordre før målflagget kom. Èn runde til, så kunne det blitt kamp om seieren. Uansett en liten opptur etter de skuffende resultatene på lørdagen, og jeg har tross alt knappet litt inn på ledelsen til Olav Rygge. Nå skiller det kun to poeng mellom oss, og kampen om NM er helt åpen.
 
Nå gjenstår det bare å fikse motorproblemene og økonomien før neste løpshelg, vi har sett denne helgen at nivået er før høyt til at vi kan klare å utfordre konkurrentene med gamle dekk når alle andre stiller opp med nye", avslutter Bjørn Tvedt.