Innenfor samme fartsetappe møter førerne alt fra tørr asfalt, damp asfalt, flekker med is, heldekket is og snø. Dette er det fascinerende med Monte-Carlo, og skaper utfordringer både kjøremessig og teknisk i.f.t. dekkvalg. Slik blir det spenning av. I løpet av dagen har det vært skiftninger på alle posisjoner innenfor topp 5, det er først når vi kommer til Mads og Ola vi finner en bil som har holdt samme posisjon gjennom hele dagen.

 
« Vi er vel midt på treet fornøyd,» sier Mads i en kommentar. « Vi har kjørt 100% safe uten noen problemer, men vi ønsker å komme et hakk eller to opp på tempo, uten å ta unødige sjanser. Bilen funker veldig bra, og vi har ikke gjort noen feil vi som er inne i den heller. Vi trenger litt tid sammen i løp for å få perfeksjonert samhandlingen, det blir ikke helt det samme på test og trening. I tillegg til at vi hadde litt tekniske problemer med intercomen på noen etapper. Det er små marginer som går på individuelle tilpasninger i leveranse av notene. Dette utvikler seg bit for bit. Vi er veldig happy med at vi avsluttet med dagens beste for vår del, etter å snakket oss fram til en liten justering i forkant av etappen, som fungerte veldig bra i praksis. Vi jobber videre på dette i morgen», avslutter Mads.
I morgen står 5 nye fartsetapper på programmet -  i løpet der det meste kan skje.
 
For oppdateringer gjennom løpet, følg www.wrc.com  eller www.madsostberg.no hvor Mads Facebook, Twitter og Instagram-konto oppdateres gjennom løpet. TV2 Sportskanalen sender også fra Monte-Carlo gjennom løpet, TV2 sportens sendeskjema finner du her.