Poleposition i begge kvalifiseringer, seier i siste GT-løp og fem ganger på pallen av fem finaler. Dette har ført til at Bjørn Tvedt har klatret opp til andreplass i NM-sammendraget, og tatt litt inn på Andrè Falkenhaug, som fremdeles topper tabellen.

Fredagens trening startet dårlig da Tvedt hørte ulyder fra høyre forhjul som virket å komme fra hjullageret. Teamet hadde ikke med seg nytt lager, men fikk tak i et som ble levert sent fredag kveld. Dermed måtte Tvedt kjøre kvalifiseringen med det defekte lageret, og tok ikke sjansen på å kjøre for mye med bilen. Det ble derfor kun kjørt to forsøk før han parkerte i pit og ventet mens de andre kjørte sine kvalifiseringsrunder. Falkenhaug hadde problemer med bilen sin etter å ha kjørt av banen i starten av kvalifiseringen, men klarte å presse seg rett foran helt i slutten. Denne tiden ble imidlertid strøket da han satte denne mens det var gulflagg på banen, og dermed var det klart at Tvedt sin tid holdt til poleposition.

Kvalifiseringen til SSK-løpet gikk også meget bra. Teamet tok bestetid i klassen like foran Steffen-Andrè Feet i Ginetta G50.

I lørdagens GT-finale startet Tvedt fra poleposition, men fant fort ut at her var han underlegen de to Ginettaene bak seg når det gjaldt motoreffekt. Han ble regelrett frakjørt på langsiden av begge to, og hadde ikke mulighet til å holde følge. Tvedt presset bilen så hardt han kunne, men endte i mål som nummer tre.

Lørdagens finale i SSK startet bra og Tvedt som kom først ut foran Steffen Feet, han kom ikke lenger enn til langsiden igjen før Feet la seg ved siden av, akselererte forbi og dro ifra. Tvedt tok igjen forspranget ved innbremsingen, men kom ikke forbi. Tvedt presset Feet hardt hele runden til de kom ut på langsiden igjen og Feet dro ifra. Dermed ble det en gjentagelse av GT løpet der Ginettaen dro ifra rett frem, og Tvedt måtte bruke resten av runden på å hente inn det tapte. Tvedt passerte målstreken som nummer to rett bak Feet.

I søndagens 1. finale i GT skulle Tvedt starte som nummer to ved siden av Falkenhaug, og fikk en grei start og la seg rett bak ham inn mot første sving. Men dette hadde tydeligvis Ginetta teamet planlagt på forhånd, på vei inn i sving 1 la Feet seg ut på venstre siden av Tvedt samtidig som Falkenhaug bremset så hardt ned at Feet lett kunne kjøre forbi Tvedt på utsiden uten at han kunne gjøre noe med det. Sleip og unødvendig manøver av Ginetta teamet, forteller Tvedt.

Heller ikke i denne finalen klarte han å utfordre dem. Igjen endte Tvedt som nummer tre i mål.

Rett før søndagens andre og siste finale i GT, var banen våt, men i ferd med å tørke, så Team Tvedt måtte igjen vurdere om de skulle sette på regndekk eller slicks. Valget falt på regndekk og Tvedt kjørte opp til lineup i håp om at det ville komme noen flere regndråper før løpet. Ginettateamet hadde gjort motsatt. Like før start kom heldigvis regnet, og det så ut til at teamet hadde gjort det riktige valget. Da starten gikk regnet det fremdeles, og det var ingen tvil om at det var regndekk som gjaldt. De to Ginettaene i front ble dermed en lett match, og Tvedt kunne cruise inn til seier uten å være i nærheten av å bli truet. Tvedt vant løpet foran Bjørn Olaf Wiik, med Steffen Feet på tredje plass.

Helgens siste finale i SSK-serien skulle også kjøres på regn, og her startet Tvedt som nummer to ved siden av Steffen Feet. Feet tok starten, men Tvedt var raskere og begynte å presse. Dette ble et underholdende løp, Tvedt presset Steffen Feet så godt han kunne, men klarte ikke å komme forbi. Tvedt passerte dermed målstreken på nok en andre plass.

- Alt i alt var dette en vellykket helg med gode plasseringer uten nevneverdige problemer, forteller Tvedt.

Neste løp er på Jyllandsringen i Danmark den 23.-26. August.