Kristoffer Bekkemellem startet sesongen på årets første NM-runde, Sigdalsrally. Dette løpet startet ikke helt på topp for vår del, allerede på gjennomkjøring startet feilene. Vi prøvde å nullstille oss før start lørdag morgen, men vi klarte ikke bli komfortable nok med de krevende veiene i Sigdal. Ingen flyt, og masse småfeil, førte til et dårlig resultat her for vår del.

Rally Hadeland startet noe bedre, her startet vi med et greit tempo, og vi følte at vi hadde flyt gjennom hele løpet, noter og bil fungerte perfekt. Endelig kunne vi føle oss fornøyd igjen, etter en vanskelig start, med avkjøring på test, og klunder på Sigdal.
Helt til siste prøven, der vi skulle prøve å ta i litt ekstra. Vi kom litt for fort inn i en 2høyere sving, der vi skled ut i løssnøen, vi hekta i brøytekanten på yttersiden, å ble stående fast. Her endte løpet for vår del, men heldigvis helt uten dramatikk og skade på bil.

Rally Finnskog, her er løpet det endelig skulle stemme for oss. Vi kjørte greit, å følte vi fikk en god flyt. Men på løpets lengste prøve, på rundt 3 mil, skulle det by på problemer. Her var det en konkurrent som hadde kjørt av veien, å blokkerte hele veien, dette gjorde at vi måtte stoppe for å få bilen hans ut av veien, slik at vi kom forbi. Dette tok såpass lang tid, slik at da vi kom i mål hadde vi gått over makstiden på etappen. Vi gjorde alt vi kunne for å få en stipulert tid her, men det fikk vi dessverre ikke. Lå her an til å ta klasse seier, men vi fikk på grunn av dette, brutt løp.

Numedalsrally. Følte oss godt forberedt til dette løpet, men her var kartleser syk allerede på gjennomkjøring, å vi fikk ikke den tiden vi trengte for å gå gjennom prøvene før løpet. Da vi endelig var klare til å starte løpet, ville ikke bilen starte. Det kom flere team til for å hjelpe oss med å få i gang bilen.
Vi rakk heldigvis akkurat å få i gang bilen i tide, så da var det bare å ta fatt på kjøringen. Her syntes vi også tempoet var greit, å løpet fungerte bra for vår del. Her skulle vi også få problemer! På den nest siste etappen startet vi med en bil som gikk varm. Dette betydde også at den gikk i nødmodus! Valgte her å kaste inn håndkle midtveis inne på denne prøven for å spare bilen for større skader.
Nå var det bare å jobbe hardt for å få bilen i orden, slik at vi skulle kunne fullføre sesongen på en bra måte!

Hurumsprinten. Dette var et kort løp, med en etappe som skulle kjøres 3 ganger. Brukte dette løpet mest som en test for grus sesongen, å for å se at bilen var i orden. Her fungerte alt veldig bra, men siden dette var første gangen igjen på grus etter vinteren, fikk vi ikke den flyten og farten vi ønsket.

Sydsprinten er et lite asfalt løp, som går på rundbane. Vi har ikke mye trening på asfalt, men valgte å prøve. Denne dagen var det ekstremt dårlig vær i Kristiansand. Asfalt dekk og regnvær er en dårlig kombinasjon, så her var det glatt! Jeg syntes jeg fullførte løpet bra, å vi klarte klasse seier med 2 min og 30 sek.

Aurskog-Høland Rally. Dette er en av favorittene. Her vet vi at vi på en god dag klarer å henge med. Vi hadde en god fight frem til siste service, der vi lå som nummer 2 av 4 i klassen, bare 1,2 sekunder bak. Vi gjorde alt vi kunne her for å holde oss nærme, på SS7 tapte vi ca 3 sekunder. SS8 kuttet vi en sving for mye, å traff et hull. Etter dette følte vi det skjedde noe med bilen. Den oppførte seg ikke som den brukte, dermed tapte vi alt her! Vi endte dermed 2 min og 20 sek bak.

Rally Killingen, et lite løp i Sverige. Her hadde vi med oss Tommi Kristiansen som kartleser, siden vår faste kartleser var med en lokal fører. Dette løpet fungerte veldig godt for oss, vi fikk 3. plass i klassen. i klassen vi kjørte, var det mest nasjonalbiler, å vi er derfor veldig førnøyde med plasseringen her.

Rally Hedemarken var årets siste NM-runde. Her åpnet vi med å tape mye på de første prøvene i mørket. Vi hadde i tillegg fått tidsstraff før start for å kjøre for fort på gjennomkjøring. Bilen fungerte perfekt gjennom dette løpet, men på et hopp inne på Rokosjøen slo vi ut ei kontakt på motoren, som gjorde at bilen bare ruset seg opp. Vi valgte å stoppe inne der. Vi kom etter hvert i gang igjen, men hadde tapt alt.

-Nå ser vi frem mot 2016, med ny bil, avslutter Kristoffer Bekkemellem.