Tvedt Racing var nok en gang på plass med undertegnede regjerende norgesmester som fører i Seat Leon Supercopa.

Bilen hadde fått en oppgradering med mer motoreffekt, og allerede på første treningen viste dette seg å fungere da Bjørn tangerte sin beste rundetid fra fjorårets løp. Etterhvert ble denne forbedret med over ett halvt sekund, og det så virkelig lovende ut.

Tidskvalifiseringen gikk ikke helt som forventet. Endte tilslutt som nr to, bare noen hundredeler bak tiden til Olav Rygge. Han hadde virkelig fått fart på bilen, og det var tydelig å se at han hadde fått vesentlig mer effekt i motoren sin enn Bjørn hadde. Når Rygge i tillegg stilte med 4 nye soft dekk til kvalet (mot Bjørns brukte medium), så var det ingen tvil om at han hadde de beste kortene på hånd.

Tvedt startet dermed som nr 2 i første finale, og kom greit ut i starten i samme posisjon. Var klart raskere enn Olav Rygge gjennom hele løpet, men han kjørte svært defensivt og hadde i tillegg stor fordel av mer motoreffekt. Dermed klarte ikke Bjørn å komme forbi, og endte løpet på 2. plass.

-I den 2. finalen ble startrekkefølgen snudd i forhold til resultatet av den foregående finalen, og jeg startet dermed på 4. spor. Fikk en god start og var oppe i ledelse etter 4 svinger. Nå var det ingen som klarte å holde tempoet mitt, og jeg stakk lett ifra resten av feltet. Vant tilslutt med god margin foran Rygge, og hadde full kontroll over hele løpet, forteller Bjørn.

I siste finale måtte Bjørn starte i 5. spor, og kjørte seg opp til 2. i løpet av 2 runder. Lå nok en gang bak Rygge og hadde igjen ett klart høyere tempo enn ham. Men igjen var han svært defensiv, og det holdt på å gå galt ved ett par anledninger der han holdt på å svinge rett inn i siden på Tvedt. Bjørn forsøkte seg med flere forbikjøringer, men hver gang bare svingte han rett mot Bjørn og tvang ham til å svinge ut av banen for å unngå kollisjon.

-Skuffende å gå i mål som nr 2 da jeg var den klart raskeste på banen i alle finaler, men jeg har ikke råd til å risikere å krasje bilen i ett forsøk på å komme forbi.

Men totalt sett fornøyd med helgen, da jeg nok en gang var raskest til tross for å ha bilen med minst motoreffekt og i tillegg kjørte med brukte dekk kontra Olav Rygge som stilte med helt nye dekk. Dette har enorm betydning, og hadde budsjettet tillatt det hadde vi også stilt opp med nye dekk hver gang, avslutter Bjørn.

Neste runde blir på Rudskogen 30.-31. Mai, og teamet satser på å ta revansj der!