En av de viktigste medlemsfordelene i NAF er den du håper og tror du ikke trenger, nemlig juridisk og teknisk bistand. Denne uken åpnet NAF Advokat fordelen for alle, medlem eller ikke-medlem, i et nettmøte. Responsen uteble ikke, og NAFs jurister, rådgivere og eksperter rakk å besvare 130 større og mindre problemstillinger under nettmøtet.

Les alle spørsmål som ble besvart her!

Det aller, aller vanligste problemet

– NAF får i løpet av et år rundt 30.000 henvendelser fra våre rundt en halv million medlemmer, og hittil i år har henvendelsene resultert i 4500 saker, forteller leder for NAF Advokat, Vigdis Svennungsen.

Under nettmøtet åpnet slusene seg, og det er spesielt problemer med kjøp og salg av bil som utmerker seg.

Les mer om NAFs medlemsfordeler

Les tips og råd om kjøp og salg av bil

– Vi fikk svært mange henvendelser om bruktbiler som ikke står til forventningene og der det oppstår uenigheter mellom selger og kjøper i ettertid. NAF Advokat løser mange slike saker i løpet av et år, men vårt aller viktigste tips er å skrive en kontrakt. NAF har en digital kjøpekontrakt som sikrer at man er enige om de faktiske forhold.

Besvarte over hundre spørsmål

Under nettmøtet besvarte NAFs advokater, eksperter og rådgivere spørsmål som hadde kommet inn på forhånd og spørsmål som kom inn underveis. Dette er publisert på denne landingssiden, og her finner du en mengde aktuelle problemstillinger i kategoriene kjøp og salg av bil, forsikring og erstatning og andre spørsmål.

I tillegg stilte advokatene i en direktesending fra NAFs studio i Oslo og svarte på spørsmål fra seerne.

Les alle spørsmål som ble besvart her!