Hva mener NAF?

Veiprising kan bety starten på slutten av bilavgifter og bompenger slik vi kjenner dem i dag.

Bygging, drift og vedlikehold av vei er et offentlig ansvar og skal finansieres med penger fra stat, fylkeskommune og kommune. Ikke med bompenger.

En ny rapport viser at det nesten ikke vil selges nye dieselbiler i Norge fra og med 2025. Folk er på vei over til elbiler. Lengre rekkevidde på bilene og...

Mye gateareal benyttes i dag til parkering, samtidig er det mye ledig kapasitet i parkeringshusene i byene. NAF mener det derfor er behov for en kartlegging ...

NAF mener fornybare drivstoff spiller en nøkkelrolle i overgangsfasen til lavutslippssamfunnet. I denne fasen er det viktig at politikerne tilrettelegger for...

Mange som bor i byene har bare bruk for bil av og til fordi de går, sykler eller tar kollektivtransport i hverdagen. I følge Transportøkonomisk institutt...

Nøkkelen for å få et sikkert og effektivt veinett i Norge er langsiktighet og helhetlig utbygging.

«Den største ledige kapasiteten er i de eksisterende bilene», sies det. I rushtiden, når kapasiteten på enkelte veier er sprengt og folk står og stamper i kø...

Mange sykler ikke fordi de ikke ønsker å bli svette og dermed må dusje på jobb. I NAFs befolkningsundersøkelse 2015 svarte hele 42 prosent at dette var en av...

NAF mener at kollektivtilbudet må gjøres konkurransedyktig med privatbilen i byområdene. Staten må ta større ansvar for utvikling og finansiering av...

Ladbare hybrider er et godt alternativ for de som kan kjøre elektrisk i hverdagen, men som samtidig har behov for bilen til lengre reiser av og til.

InterCity-satsningen skal gi de reisende et bedre togtilbud med kortere reisetider og hyppigere avganger – det skal bidra til å gjøre Østlandet til ett...

NAF mener at en permanent redusert fartsgrense treffer upresist og gir for lite effekt i forhold til samfunnskostnadene.