NAF inngår avtaler med partnere for at våre medlemmer skal få en best mulig medlemsfordel. Ved inngåelse av avtaler har vi flere kriterier enn kun pris for at NAF-medlemmer i hele landet skal få et godt tilbud. Når det gjelder avtalen med Dekkmann er det viktig at leverandøren har et landsdekkende tilbud og kan tilby de fleste kjente dekkmerker.

Provisjon fra avtaler

NAF får også en provisjon som skal dekke arbeid med og håndtering av medlemsfordelene våre, som dermed også kommer medlemmene til gode. Alle inntekter NAF har går tilbake til medlemmene.

Gode fordeler hele året

I intervjuet trekker journalisten frem et eksempel han har fremskaffet. Hhan har selv testet Dekkmann-rabatten, og påpeker at han som NAF-medlem kun fikk 4 % bedre rabatt enn andre som ikke er medlem av NAF. Dette viser seg å stemme i og med at Dekkmann kjører en kortere kampanje som gir 11 % rabatt til alle og NAF medlemmer får 15 %. 

Fordelene NAF-medlemmer har er mer omfattende enn rabatten på dekkene.

Fakta er: 

  • NAF-medlemmer får 15 % rabatt på ordinær pris i kampanjeperioden og 3 års skadegaranti (andre kunder får 11 % rabatt i 3 uker og 2 års skadegaranti).
  • Resten av året får NAF-medlemmer 11 % rabatt på dekk og felger i tillegg til 3 års skadegaranti på dekk. I tillegg får medlemmene 25 % på dekkhotell 
  • NAF medlemmer får også månedlige spesialtilbud som for eksempel gratis balansering av hjul. 

Vi har nå gjort endringer i markedsføringen til medlemmene slik at det er tydeligere hva den reelle medlemsfordelen er i kampanjeperioden.  

Usann påstand om kobling til dekktest

Det insinueres også i artikkelen at NAF gjennom våre dekktester promoterer Continental som igjen eier Dekkmann, og dermed også skaffer inntekter til NAF på en slik måte. Det er overhodet ingen som helst kobling mellom Magasinet Motors dekktest og våre partneravtaler. Dekktesten utføres i samarbeid med andre nordiske aktører uten bindinger til noen dekkprodusent.