Kort fortalt:

  • Alle våre sentre er åpne.
  • Vi håndhilser ikke, men møter deg med et smil og et hyggelig nikk.
  • Nøkler blir desinfisert ved inn- og utlevering.

Vi ivaretar din sikkerhet

Våre tiltak er basert gjeldende anbefalinger fra myndighetene og ytterligere tiltak knyttet til driften av NAF-sentrene. Målet er hele tiden å bidra til at faren for smitte reduseres. Slik ivaretar vi sikkerheten til både medlemmer, kunder og våre ansatte. 

Derfor klarer vi å holde våre sentre åpne for EU-kontroller, NAF-tester og andre tjenester ved våre sentre.  

Finn ditt NAF-senter her.

 Konkrete smitteverntiltak ved NAF-sentrene:  

  • Selv om vi ikke håndhilser og holder ekstra avstand, vil alle bli møtt med et smil og et hyggelig nikk.   
  • På noen sentre har vi egen nøkkelinnlevering. Sentre uten dette har en "nøytral sone" på én meter i forbindelse med inn- og utlevering av bilen.
  • Vi desinfiserer nøkler ved inn- og utlevering.   
  • Vi bruker beskyttelsestrekk på ratt og sete, eller engangshansker.   
  • Rengjøringsfrekvensen er økt med spesielt fokus på kontaktflater som berøres ofte.   
  • Ved gjennomgang av testrapporten holder vi en sikkerhetsavstand på minimum èn meter.   
  • Vi lar alle innvendige dører stå åpne for å slippe hyppig menneskelig kontakt på dørhåndtak.   
  • Vi oppfordrer alle kunder om å betale med kort eller bruke vår online betalingsløsning.   
  • Mens vi holder på med bilen din kan du gjerne vente ute i frisk luft. Vi sier fra når den er ferdig. Hold god avstand til andre som også venter og bruk munnbind.
  • I kundesonen har vi fjernet det som kan være av smitteflater så som aviser og magasiner. Vi har også stengt kaffemaskinene. 
  • Vi oppfordrer de som vil stille bilrelaterte spørsmål og lurer på noe rundt bilholdet sitt om i størst mulig grad ta kontakt med NAF på telefon.

Konkrete smitteverntiltak for NAFs bilbergere: 

Våre bilbergere har også igangsatt flere smitteverntiltak for at vi kan fortsette å hjelpe våre medlemmer som får problemer med bilen.  

Disse er:

  • Ekstra rengjøring av materiell og bergingsbiler 
  • Ekstra god håndhygiene for sjåførene
  • Bergerne skal ikke håndhilse  
  • Bruk av engangshansker 
  • Desinfisering av nettbrett og betalingsautomat 

Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 08505 hvis du har spørsmål eller trenger vår hjelp. Vi holder fortsatt åpent som normalt fra kl 08.00 til 16.00 (17.00 for booking av test og kontroll).