Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Totalt er det 150 bedrifter som er med i årets kåring – hvor NAF ligger helt i toppen av resultatlisten.

– Vi setter medlemmene i sentrum, og strekker oss det lille ekstra for å gi den servicen og hjelpen dere trenger fra oss for at dere skal komme vel frem, forklarer Skjøstad.

Med nær 500.000 medlemmer er NAF blant Norges største medlemsorganisasjoner. I tillegg til veihjelp og gode medlemsfordeler, er NAF en markant interesseorganisasjon som kjemper for at medlemmene skal komme vel frem på sin hverdagsreise.

– Det er medlemmenes behov som er viktig. Vår jobb er å vite hva medlemmene trenger fra NAF, og hvordan kan vi tilby gode løsninger på de behovene medlemmene har, sier Skjøstad.

Han forteller at femteplassen er en inspirasjon for alle som er engasjert i NAF, både ansatte og tillitsvalgte.

– Vi møter medlemmene hver dag: på NAF-sentrene, på telefon, epost eller chat til kundesenteret, ute på veien når medlemmene trenger veihjelp og gjennom frivillig arbeid i lokalavdelingene. Veldig ofte får vi hyggelige tilbakemeldinger. Denne kåringen viser at det er mer enn enkelttilfeller, og at det faktisk er veldig mange medlemmer som setter pris på jobben vi gjør for dem, sier Skjøstad.

Om Norsk Kundebarometer:

4670 norske forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. 150 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer har blitt evaluert.

I undersøkelsen måles kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, lykkes med å begeistre kundene sine.

NAF skårer 82,3 på tilfredshet og 88,8 på lojalitet i undersøkelsen for 2021.