Motor har nå 692.000 lesere ifølge Kantar TNS måling av offisielle lesertall for magasiner. Det er en økning på hele 30.000 lesere fra 2017 til 2018.

- Vi er stolte av at våre medlemmer og andre lesere setter pris på godt journalistisk innhold og nyheter om bil, reise og mobilitet, sier Ulrica Risberg, direktør for marked og kommunikasjon i NAF, utgivere av Motor.

Motor er et av få magasiner som øker lesertallene i et tøft printmarked. Redaksjonen, som lager redaktørstyrt innhold i NAFs redaksjonelle kanaler Motor, har også opplevd en stor økning av antall lesere på Motor.no siden 2017.

- Økningen på 30.000 lesere for vårt papir-magasin, som de siste årene har gjennomgått en stor forvandling under ansvarlig redaktør Lina Schøyen, er gledelig og viktig for NAF i en tid hvor det å nå ut til medlemmene med godt innhold blir stadig viktigere, sier Risberg.

Satsingen på vekst på nettsiden Motor.no og videreutvikling av magasinet, blant annet med nytt design, fortsetter i 2019.