• Trygt, brukervennlig og raskt
  • Smidig kobling av aktivitet og betaling
  • Fungerer som et kontaktløst kort

Hvordan fungerer det?

  1. Du må ha en Fitbit Ionic eller Versa klokke og NAF Xtra Mastercard
  2. Legg inn dine kortopplysninger i Fitbit-appen på telefonen. Appen kommuniserer med Fitbit klokken og lagrer en virtuell versjon av kortet på klokken
  3. Når du skal betale, holder du inne den venstre knappen på klokken til kortet vises på klokkeskjermen
  4. Kortet aktiveres med din egen innloggingskode. Denne har en varighet på 24 timer
  5. Klar, ferdig - betal! Gjelder også beløp over kr 200 uten kode

Tokenisering reduserer mulighet for svindel

I dag forventer du som forbruker teknologi som kan hjelpe deg å løse oppgaver i hverdagen med så få klikk som mulig.

Med Fitbit Pay kan du betale kontaktløst på farta, uten å bekymre deg for at kredittkortopplysningene dine kan komme på avveie. Fitbit Pay bruker Mastercards bransjeledende token-tjenester som gir brukerne høyeste grad av sikkerhet. Det betyr i praksis at du kan betale like sømløst, trygt og enkelt med smartklokken som med det fysiske kortet.

Tokenisering er en egen krypteringsløsning som benytter et virtuelt, unikt kortnummer til betalingen med klokken, og ikke ditt faktiske kortnummer. Tokensiering reduserer dermed muligheten for svindel og forhindrer at kortinformasjonen din kommer på avveie.

Mer informasjon om Fitbit Pay her

Kom i gang med Fitbit Pay

Ofte stilte spørsmål

Hva er Fitbit Pay?

Sammen med Mastercard har Fitbit utviklet betalingsløsningen Fitbit Pay. Du laster opp ditt NAF Xtra i Fitbit appen og kan dermed betale kontaktløst med klokkene Fitbit Ionic og Versa.

Hvordan kan jeg bruke Fitbit Pay?

Du kan bruke Fitbit Pay sammen med smartklokkene Fitbit Ionic og Versa, som har en innebygget NFC-brikke, og Fitbit appen hvor du har lastet opp ditt NAF Xtra.

Kan jeg laste opp flere kort i Fitbit appen?

Ja, du kan registrere opptil seks kort.

Hvor kan jeg betale med smartklokkene?

Du kan betale med Fitbit Ionic og Versa i alle betalingsterminaler som godtar kontaktløs betaling.

Hvordan kan jeg betale med smartklokken?

Når du skal betale holder du klokken inntil betalingsterminalen etter at du har holdt inne venstre knapp på klokken i to sekunder og fått opp kortet ditt på klokkeskjermen. Når betalingen er gjennomført, vibrerer klokken og du får en bekreftelse på skjermen. Husk at du må taste koden din én gang i døgnet.

Hva skal jeg gjøre hvis betalingen ikke blir godkjent?

Hvis betalingen ikke godkjenner Fitbit Pay, så sjekk at klokken er nær den kontaktløse leseren på betalingsterminalen. Si også fra til betjeningen at du bruker kontaktløs betaling.

Trenger jeg å ha telefonen min i nærheten når jeg skal betale med klokken?

Nei, du trenger ikke å ha telefonen i nærheten når du betaler med klokken din.

Hvor trekkes pengene fra når jeg betaler med smartklokken?

Pengene trekkes fra samme kort som du betaler med. Selv om du har et virtuelt kortnummer registrert i klokken, så er dette koblet mot ditt faktiske NAF Xtra.

Hvor kan jeg se transaksjonene som jeg gjør med Fitbit Pay?

Dine tre siste transaksjoner med Fitbit Pay kan du se i «lommebok» delen (Wallet) i Fitbit appen. Du kan i tillegg se alle dine Fitbit Pay transaksjoner i NAF Xtra appen din og i NAF Xtra nettbank.

Er det sikkert å betale med smartklokken?

Ja, når du registrerer kortet ditt i Fitbit appen og betaler med smartklokken, brukes et virtuelt, unikt kortnummer, og ikke ditt faktiske kortnummer. I tillegg må du bruke din egen innloggingskode for å gjøre betalinger med klokken. Denne koden varer i 24 timer og må tastes på nytt når klokken mister kontakt med håndleddet.

Kan jeg betale med smartklokken i utlandet?

Ja, du kan betale med klokken på alle steder i utlandet som aksepterer kontaktløs betaling.

Hvordan kan jeg sperre kortet hvis jeg mister smartklokken min?

Hvis du må å sperre kortet som er registrert for klokkebetaling, så kan du gjøre dette via Fitbit appen på telefonen din. Du kan også ta kontakt med Eika Kundesenter på telefon +47 915 09718.
Siden man bruker en token av kortet, et virtuelt kort, kan dette slettes og sperres uten at det påvirker muligheten for å bruke kortet i seg selv til vanlig betaling i butikk og på nett.

Jeg har glemt koden til klokken – hvordan resetter jeg denne?

Koden til klokken resettes i Fitbit appen. Det gjøres på følgende måte:

  1.  Åpne Fitbit appen og velg ikonet for «Account»
  2. Trykk på klokkesymbolet
  3. Trykk på «PIN» (du må verifisere deg ved hjelp av fingeravtrykk eller kode for å få tilgang til denne menyen)
  4. Velg «Change PIN code» og følg instruksjonene